
Het is een trend om de huidige klassiekers van een elektrische aandrijving te voorzien. De Singer Porsches zijn een voorbeeld en ook ombouwer Lunaz heeft al wat klassiekermodellen in het gamma. Nu voegen ze daar de Range Rover Classic aan toe.
Handig is het als je een 4x4 aan een elektroaandrijving onderwerpt. De bodemvrijheid en de ruwe vormen van destijds zorgen ervoor dat je er moeiteloos een elektrische aandrijving in kwijt kan. Dat is dan ook wat Lunaz deed. Ze namen een Range Rover uit de allereerste generatie en bouwden die om naar een elektrisch voertuig. In eerste instantie zal het Britse bedrijf 50 exemplaren van die eerste generatie ombouwen.

niet voor arme lui
De specificaties van de wagen houden ze voorlopig nog voor zich, wel is al geweten dat het geen gratis overdracht zal worden. Lunaz vraagt namelijk een goeie 270.000 euro plus taksen voor een Range op elektriciteit. Dat is veel geld maar Lunaz laat daarbij ook weten dat ze twee versies voorzien: Town en Country. De eerste is meer op comfort voorzien en is verkrijgbaar met een korte of lange wielbasis. De Country-versie is er meer voor de mensen die offroad willen gaan. Lunaz laat ook weten dat elke Range Rover volledig gerestaureerd wordt alvorens om te bouwen naar Range Rover EV.
Recente reacties
Kia EV6: Dit kost hij in België (2021)
Mathieu. Koop een gebruikte hyundai ioniq type 1 de meest efficiënte ev. In winter 200km Zomers...
Door Johan Gort 1 dag geleden
Volkswagen kondigt GTX-label aan
In een ver verleden toch al gebruikt door Renault toch? Hoorde in het rijtje GTL, GTS, GTX...
Door Agoras Piet 1 dag geleden
Volkswagen kondigt GTX-label aan
Nerd-gamer-alert: als een andere fabrikant nu RTX gaat gebruiken, kan Volkswagen afdruipen.
Door JL 2 dagen geleden
Officieel: Seat Arona facelift betekent nieuwe neus (2021)
Ik vind ronde ventilatiemonden echt niet mijn ding. Vond het leuk dat ze in de pre-facelift versie...
Door John 3 dagen geleden