
Nog geen jaar oud, die Dacia Jogger. Toch rolt het Roemeense merk een facelift uit voor misschien wel één van de beste auto's van het moment. De reden? Dacia heeft tegenwoordig een nieuwe huisstijl en familiegezicht... en de Jogger moet uiteraard mee profiteren!
Het lijkt nog maar gisteren dat we voor het eerst de Dacia Jogger konden rijden (Rijtestvideo HIERZO). Toch steekt het nieuwste betaalbare ruimtewonder van Dacia in het nieuw. Al komt het er vooral op neer dat Dacia haar nieuwe huisstijl toepast op de (optionele) zevenzitter.
DC op de snuit
Zo heeft Dacia haar oude logo buiten gezwierd om plaats te maken voor een strakker kenmerk. Voortaan krijg je voorop de Jogger de letters "DC" te zien die via zilveren kettingen lijken verankerd aan de koplampen. Daarenboven zorgt nieuwe lakkleur Lichen Kaki voor een streepje mosgroen op de Jogger. Een bewuste keuze volgens Dacia om zo duidelijker te maken dat het merk ook anno 2022 nog steeds down to earth is.

Verdere nieuwigheden moet je vooral met een vergrootglas gaan zoeken. Waardoor we misschien wel beter van een update, dan wel facelift spreken. Zo krijgt het stuur voortaan een nieuw logo (Dacia voluit geschreven in een strak lettertype) en profiteert het infotainmentsysteem van nieuwe - en tevens strakkere - visuals. Mechanische wijzigingen zijn er evenwel niet te vinden onder de kap. Waardoor de Jogger gebruik blijft maken van een 1-liter driecilinder turbobenzine met 110 pk en 200 Nm koppel. En nu hebben we stiekem terug een excuus om nog eens Jogger te rijden...
Recente reacties
Vergroening op z’n best: Audi experimenteert met planten voor je autointerieur
En dan moet je op het werk uitleggen waarom er een bloempot chirurgisch verwijderd is van tussen uw...
Door Adriaan 3 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Zelf in Duitsland is die logica zoek. Vroeger klopte dat misschien, maar de laatste jaren heeft er...
Door Adriaan 9 uur geleden
Subaru BRZ dan toch verkrijgbaar in Europa, maar niet bij ons (2023)
nog niet officieel bekend maar er zullen 10 BRZs beschikbaar zijn voor de Belgische markt,...
Door Tom 10 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Dit. Het lijkt de logica zelve, maar helaas is dat niet in het geval in de meeste Europese landen...
Door FLP 11 uur geleden