Beter laat dan nooit: ook Ferrari komt naar buiten met recordcijfers voor het jaar 2021. Daarmee voegt de Italiaanse constructeur bij een hele schare aan premiummerken voor wie vorig jaar allesbehalve een crisisjaar was… Al doet Ferrari dat wel zonder de eeuwige troefkaart: een SUV.
Weet je nog, wanneer we enkele weken geleden de verkoopcijfers van een aantal luxemerken onder de loep namen? Van Rolls-Royce tot Bentley, Lamborghini en Porsche: allemaal bleken ze toen een recordjaar achter de rug te hebben, deels te danken aan het meest controversiële model in hun gamma: een SUV. Dat deed ons vermoeden dat daar na dit jaar nog zo’n klinkende naam bij zou komen, want in de loop van 2022 komt er ook bij Ferrari een SUV in het gamma. Wat blijkt? Ferrari heeft helemaal geen SUV nodig om recordcijfers te boeken.
Pre-Purosangue
Een maandje na datum zijn de boekhouders in Maranello er namelijk in geslaagd om alle verkopen van het jaar 2021 op te tellen, en daar zijn ze net als hun concurrenten uitgekomen op het hoogste cijfer in hun geschiedenis. 11.155 exemplaren, leest de teller, en dat is niet alleen 22,3 procent meer dan het jaar voordien maar ook 10,1 procent meer dan de cijfers uit 2019, Ferrari’s vorige recordjaar. Kijken we naar de totale winst in poen, dan doet de constructeur het nog beter. Met 833 miljoen euro heeft Ferrari namelijk 37 procent meer verdiend dan het jaar daarvoor.
In tegenstelling tot de andere luxemerken die in het nieuws kwamen, gaat er bij Ferrari dus voorlopig nog geen SUV met een groot deel van de verkopen aan de haal. De Italianen merken vooral een stijgende vraag naar hun modellen met V8, zoals de SF90, Roma en F8 Tributo, terwijl de V12-bolides ietwat aan populariteit inboeten. Dat Ferrari deze cijfers in de komende jaren nog zal overtreffen staat zo goed als vast, want later dit jaar krijgen we hun eerste SUV te zien: de Purosangue.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 15 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 19 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 21 uur geleden