Daarom kost deze tweedehands Abarth €49.900

Nu Abarth de elektrische toer is opgegaan, kijk je misschien met heimwee terug naar het brulkikkerige verleden. De beste manier om dat te doen is met deze unieke Abarth 695 Biposto! Al kost je dat wel een aardige duit.

Moest je niet thuis zijn in Abarth-land, de Biposto is de meest extreme variant die de Italiaanse tuner ooit creëerde van de huidig generatie Fiat 500. Zoals zijn naam insinueert heeft die 695 Biposto amper 2 zitplaatsen (koolstofvezel exemplaren van Sabelt) en kon je 'm krijgen met een "dog ring" versnellingsbak recht uit de racerij. Het exemplaar dat via Autoscout24 te koop staat bij House Of Cars in het Waalse Genval tikt alle juiste vakjes aan.

Belgische eigenaar, al de optionele goodies

Hoewel de Biposto geen gelimiteerde oplage was - buiten de 133 exemplaren van de Biposto Record -, kan je gerust stellen dat de Abarth een zeldzame verschijning is. In 2014 werd deze auto gelanceerd als de meest extreme Abarth die je kon kopen. Een circuitspeeltje met een nummerplaat. Een Porsche 911 GT3... op z'n Abarths.

 

Image
Abarth Biposto belgie

Op het eerste gezicht doen zijn specs je niet achterover vallen. Want een 190 pk sterke 1.4-liter viercilinder turbobenzine is niet het einde van de wereld. Al draait het bij deze Biposto over alles rond die motor. De ophanging, remmen, het leeggehaalde interieur en - pièce de résistance - de sequentiële dog ring versnellingsbak waardoor je niet hoeft te ontkoppelen bij het opschakelen. Het exemplaar in Genval heeft het allemaal en nog een hoop extra lekkers, zoals een titanium rolkooi van Poggipolini, veren en dempers van E.S., een AIM racedashboard en zelfs een Kit Innesti Frontali! Geen idee wat dat laatste is, maar het klinkt gewoon onwijs!

Image
Abarth Biposto belgie

Minder wijs klinkt misschien de vraagprijs van 49.990 euro. Al mag je niet vergeten dat een kale Biposto in 2014 al een heftige 40.500 euro kostte. Hadden we het budget, we zouden niet twijfelen, want we denken al de hele dag met weemoed terug aan onze test met de Biposto van Turijn naar Monaco. Lees 'm zelf HIER ook maar even.

Reacties

kostte met 2 t's :-)

door Piet Snot
07/11/2024, 18u08


Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen

Advies

Hier vindt u alles over autofiscaliteit, oldtimers, leasing en private lease

Daarom kost deze tweedehands Abarth €49.900

Nu Abarth de elektrische toer is opgegaan, kijk je misschien met heimwee terug naar het brulkikkerige verleden. De beste manier om dat te doen is met deze unieke Abarth 695 Biposto! Al kost je dat wel een aardige duit.

avatar
door Yves Wouters
07/11/2024, 13u45

EU's importheffing op Chinese EV's gaat Europeanen in... Chinese hybrides duwen

Hoewel Europa de Chinese opmars in het straatbeeld met forse importheffingen poogt te vertragen, is de kans klein dat de Chinese tsunami zal gaan liggen. Verschillende Chinese automerken verleggen hun focus van EV naar hybrides waardoor de Europese Commissie roet in het eigen gezicht gooit.

avatar
door Yves Wouters
07/11/2024, 10u47

Een tweedehands Ferrari kopen, hoe gaat dat in zijn werk?

Stel: je scharrelt al je spaarcenten bijeen en het bedrag waar je op uitkomt, is stiekem niet verkeerd. Sterker nog: je blijkt genoeg geld te hebben staan om een Ferrari te kopen, maar dan wel een gebruikt exemplaar… Dus moet je dat dan doen? En loont het om die occasie rechtstreeks via Ferrari’s eigen Approved-programma te kopen?

avatar
door Joram Van Acker
04/11/2024, 12u00

Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro

Progressieve particulieren opgelet, want de Vlaamse regering betaalt nog even mee voor je EV. Gedurende heel 2024 kan je namelijk tot 5.000 euro steun krijgen wanneer je een elektrische auto aankoopt, maar dan moet je wel de juiste kiezen. Dit zijn de modelletjes die in aanmerking komen.

avatar
door Joram Van Acker
10/10/2024, 14u30

Zeven betaalbare youngtimers op het Antwerp Classic Car Event (2023)

Het Antwerp Classic Car Event draait op volle toeren, en wij waren op dag één natuurlijk meteen van de partij. Daar moesten we onze portemonnee echter stevig beheersen, want er verschenen flink wat betaalbare klassiekers op onze radar. Hieronder vind je er zeven van het relatief recente type, oftewel: youngtimers.

avatar
door Joram Van Acker
06/05/2023, 19u43

AUTOSALON BRUSSEL: 100 jaar Autosalon in 15 modellen (2023)

Ze hebben het goed aangepakt bij FEBIAC, deze honderdste editie is namelijk de eerste échte fysieke editie na de pandemie en zo kan FEBIAC fel uitpakken met een hoop nieuwigheden op de jubileumeditie. Nieuwigheden vind je in dit artikel nochtans niet, we gaan even grasduinen doorheen de rijke autogeschiedenis aan de hand van iconische modellen die tentoon gesteld zijn in de patio.

door Sven Geiregat
15/01/2023, 09u41

50 jaar BMW M volgens de redactie: het favoriete ///Model van Sven Geiregat

Feest en taart, want BMW’s motorsportafdeling bestaat deze week 50 jaar. De ideale gelegenheid dus om terug te blikken op een halve eeuw geschiedenis en onze redactie hun favoriete BMW M te laten nomineren. Vandaag heeft redacteur Sven Geiregat het over de E34 BMW M5 Touring.

door Sven Geiregat
27/05/2022, 13u58

Tien betaalbare klassiekers op het Antwerp Classic Car Event (2022)

Het ACCE is volop aan de gang, en wij gingen ter plaatse om ons licht op te steken tussen al dat klassieke schoon. Wat blijkt: het park van Brasschaat is dit weekend niet alleen de place to be voor exclusieve oldtimers, maar ook het event bij uitstek om inspiratie op te doen op vlak van betaalbare klassiekers. We pikken er tien voor je uit.

avatar
door Joram Van Acker
07/05/2022, 19u08

Sla je slag!: Deze auto's worden oldtimer in 2023

Volgend jaar worden er een hoop nieuwe auto's 30 jaar, waardoor ze onder het oldtimerstatuut vallen. Auto's die daardoor zonder twijfel een stuk interessanter worden en potentieel ook in waarde zullen stijgen. Waarom dus wachten tot 2023 als je nu al je slag kan slaan? Tijd voor enkele interessante voorbeelden!

avatar
door Yves Wouters
29/04/2022, 15u22

Deze Subaru R1e is voorvader van Subaru Solterra

Subaru pakt dit jaar groots uit met haar Solterra, de eerste elektrische SUV van het merk. Solterra was echter niet de eerste EV van het Japanse merk. Nee, dat was deze R1e. Stap even mee in de wacky geschiedenis van een auto die uit had kunnen groeien tot dé oervader van de moderne EV's.

avatar
door Yves Wouters
07/04/2022, 11u48