Genesis lanceert een vijfde model in haar gamma. Het is bijna niet te verwonderen dat het opnieuw om een SUV gaat. De GV70 moet de concurrentie aan gaan met de BMW X3 en Audi Q5 in deze wereld. Maar of ie dat ook in onze contreien gaat doen...?
De foto's van de GV70 kreeg je al eerder te zien op onze website. Nu zijn ook de specificaties van de Koreaan vrijgegeven.
pakken vermogen
De GV70 krijgt als basismotor een 2.5 liter grote viercilinder. Die is goed voor 304 pk en 422 Nm dankzij de montage van een turbo op het blok. De wagen kan zowel met achterwiel- als met vierwielaandrijving besteld worden. Een trapje hoger vind je de 3.5T, een zescilinder met 380 pk en 540 Nm. Deze is altijd vierwielaangedreven en helpt je in 5,1 seconden naar de 100 km/u. Apart is de keuze voor tóch nog een diesel in het aanbod, met de 2.2 viercilinder en 210 pk en 441 Nm. Wie deze versie wenst kan ook hier tussen achterwiel- of vierwielaandrijving opteren.
Uiterlijk heeft deze GV70 veel gemeen met de GV80, zijn grotere broer. Ook de verwantschap met zijn berlinebroers is duidelijk te zien in het ontwerp. Toch ontwaren we in het profiel van deze SUV wat trekken van onze favoriete SUV - hebben we dat echt geschreven? - de Porsche Macan. Wie dat wil kan de GV70 ook uitrusten met een Sport Package, dat een sperdifferentieel, dikkere bumpers en andere uitlaateindes, maar ook specifieke velgen naar de GV70 brengt.
Genesis is bij de pinken als het op autoveiligheid aan komt. Hij krijgt onder andere Highway Driving Assist II, om je in staat te stellen semi-autonoom over de snelweg te cruisen. Bij het achteruitrijden helpt Rear Cross Traffic Alert je op weg, Parking Collision-Avoidance Assist zorgt ervoor dat je zonder kleerscheuren van de supermarktparking weg komt.
ook voor Europa?
Genesis is in de eerste plaats voorzien voor de thuismarkt in Azië, het Midden-Oosten en voor Amerika. Maar de "GV"-benaming staat voor Genesis Versatile, en die zou wel eens heel veelzijdig naar Europa kunnen komen. Het Hyundai-dealernetwerk zou er wel zorg voor kunnen dragen en Europa is niet vies van een SUV meer of minder. Eerder probeerde luxemerk Genesis het al eens in Europa met een dikke berline, voordien zelfs met een lekkere coupé onder Hyundai-benaming. Beide wagens bleven zeker in ons land echter wat exotische exemplaren in de marge.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen