Op de lijst van dingen die je wel eens zou durven missen: Hyundai heeft zopas zijn i30 gefacelift. De hatchback, fastback en break krijgen subtiel opgefriste looks maar het grootste deel van de nieuwigheden schuilt onderhuids. Reken bijvoorbeeld op meer technologie en een rijkere standaarduitrusting.
Heb je het over C-segmenters, dan blijven de usual suspects waarschijnlijk pakweg de Volkswagen Golf, de Ford Focus en de Peugeot 308. Dat betekent echter niet dat er met de rest geen rekening dient gehouden te worden, wel integendeel. De Hyundai i30 is bijvoorbeeld al jaren één van de goedkopere alternatieven op de markt en vooral zijn nieuwste generatie weet met zijn strakke looks heel wat klanten te overtuigen. Die looks scherpten de Koreanen vier jaar geleden al eens aan met een facelift, maar ook dan waren ze blijkbaar nog niet klaar.
Aub, EU
Hyundai heeft nu namelijk zijn tweede facelift voor de i30 voorgesteld en dat is er eentje volgens het motto “why change a winning team”. Zo worden de looks maar op detailniveau aangescherpt, met bijvoorbeeld een iets andere invulling van de grille en een licht hertekende achterbumper tot gevolg. Daarnaast voegt het merk zeven nieuwe koetswerkkleuren toe aan het aanbod, net als nieuwe 16-inchvelgen. Bij de sportiever getinte N-Line steken de 17- en 18-inchvelgen eveneens in het nieuw en elke i30 gaat voortaan standaard beschikken over LED-koplampen.
Over standaard gesproken: ook de rest van de basisuitrusting wordt grondig uitgebreid. Zo mag je ook in het goedkoopste model voortaan rekenen op een LCD-scherm van 4,2 inch in het instrumentarium, op drie USB-C-poorten verspreid over het interieur en op parkeersensoren voor- en achteraan. Die laatsten zijn niet de enige zaken die de veiligheid ten goede komen want geheel conform de nieuwe EU-regels voegt Hyundai nu ook bijvoorbeeld een actieve rijstrookassistent, vermoeidheidsdetectie, een snelheidswaarschuwing en een noodremfunctie die ook voetgangers en fietsers herkent toe aan de standaarduitrusting. Op motorisch vlak blijft alles dan weer bij het oude. Hoeveel je voor de vernieuwde Hyundai i30 als hatchback, fastback of break over zal moeten hebben, is nog niet bekend.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen