Tot nog toe kunnen we bezwaarlijk stellen dat de deuren van voormalige SsangYong-dealers plat worden gelopen door klanten op zoek naar de KGM Torres EVX. Zonde, want de Zuid-Koreaanse elektrische EV heeft heus zijn kwaliteiten. KGM zit niet bij de pakken en lanceert nu een nieuwe variant. Eentje die mikt op het professioneel publiek.
Van-life
Maak kennis met de KGM Torres EVX Van, een mondvol om te zeggen dat het hier over de elektrische versie van de Torres gaat die omgebouwd werd tot lichte vracht. Af-fabriek wordt de achterbank ingeruild voor een gesloten tussenwand, zes sjorogen in de laadvloer en bijkomende inbraakwerende stangen aan alle vensters in het laadcompartiment. Genoeg om de Torres EVX Van te voorzien van een N1-homologatie.

De afmetingen van het laadruim (want we spreken officieel niet meer over een auto, maar wel over een lichte vracht) zijn 1.800 x 1.300 x 885 mm. Goed voor meer dan 2m³ aan laadvolume. Het nuttig laadvermogen bedraagt 420 kg (M.T.M: 2.410 kg) terwijl je ook nog 1.5 ton achteraan de trekhaak mag hangen.
Goedkoper dan een gewone Torres EVX
Net zoals de reguliere Torres EVX gebruikt deze Van een elektromotor op de vooras van 207 pk en een accu van 72 kWh (netto). KGM geeft een maximale range op van 441 km voor deze Torres EVX Van, laden kan dan weer aan maximaal 120 kW DC. Door de ombouw wordt de Torres EVX Van 4.910 euro duurder dan een basis Torres EVX, maar je krijgt wel meteen de Platinum uitvoering die dan eigenlijk weer meer kost bij de reguliere Torres EVX.

Als professionele klant kijk je natuurlijk vooral naar de prijs zonder btw. De catalogusprijs voor de Torres EVX Van inclusief ombouw bedraagt 47.490 euro BTWi en 39.248 euro ex. BTW. Weet wel, een warmtepomp ziet niet in de standaarduitrusting. Zaken zoals V2L, verwarmde en geventileerde elektrische stoelen in kunstleder, dodehoekdetectie en een achteruitrijcamera zijn weer wel standaard. Net zoals de 10 jaar of tot 1 miljoen km batterijgarantie.

Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen