Uitlaat: Varia

Groep Gregoir diversifieert, voegt lifestyle toe naast de verkoop van auto’s, en heeft daar goede redenen voor

Het lijkt misschien een fait divers, maar als een gevestigde groep als Gregoir zich niet langer exclusief focust op de verkoop van wagens en motoren, dan is daar een goede reden voor. Wij gingen vragen stellen aan CEO Hervé Gregoir, die ons ontving in zijn nieuw aangekocht kasteel. En laat dat meteen de kapstok zijn van zijn nieuwe business.

Hervé Gregoir past perfect in de setting van kasteel Diependael. Afgeborsteld, gedistingeerd en vooral warm verwelkomend en vrijuit pratend. Oorspronkelijk gebouwd als jachtslot 1740, werd Diependael in 1891 door Edgard Fox opgewaardeerd tot een elegant landgoed, met drie indrukwekkende panden, gelegen op 2 hectare prachtige watertuinen. Het kasteel leed aanzienlijke oorlogsschade in 1914, maar herrees uit de as en werd 32 jaar lang de beroemde thuisbasis van het met Michelinsterren bekroonde restaurant van chef-kok Noël Neckebroeck.

Hervé Gregoir: "Toen Noël ermee stopte en het kasteel te koop werd gezet, heb ik geen seconde getwijfeld. Ik ben namelijk altijd al verliefd geweest op dit prachtige gebouw en z’n domeinen en ik wist dat ik hier mijn creativiteit volledig zou kunnen botvieren. En de aankoop past helemaal in de strategie van diversificatie, die ik al een tijdje wilde doorvoeren.”

Agentschapsmodel

Group Gregoir, bekend van zijn BMW- en Mini-dealers, blijft het goed doen in de autosector en haalt indrukwekkende verkoopcijfers die kunnen wedijveren met die van grote importeurs. Maar het is geen geheim dat de auto-distributie en retail voor grote uitdagingen staat; er is een duidelijk trend richting de concentratie naar grote dealergroepen zoals Groep Gregoir, maar er is ook de komst van het agentschapmodel (ook bij BMW en Mini), wat het volledige businessmodel van dealergroepen op z’n kop zet.

Hervé Gregoir: “We zijn zeer toegewijd aan onze wortels in de auto-industrie en die toewijding blijft sterk – BMW zit in mijn bloed. Maar we zijn ook enthousiast over de mogelijkheden in het lifestyle-segment. Met ons nieuwe merk, Rêve by Gregoir, kunnen we deze synergieën verkennen en onze klanten niet alleen voertuigen, maar een complete luxebeleving bieden.”

Rêve

En daar valt het puzzelstukje van Kasteel Diependael helemaal op z’n plek. Op nauwelijks 1 jaar tijd heeft Hervé Gregoir het kasteel tot in de puntjes gerenoveerd en je waant je hier meteen in een dikke catalogus van de betere designmerken. Met het label ‘Rêve’ (van dromen), is Gregoir zo onder meer invoerder in West-Europa van het designmerk Camerich. Diependael is daarvoor de perfecte showroom. En de sprong van premium auto’s naar designmeubilair is helemaal niet zo groot.

Hervé Gregoir: “Wanneer we een nieuw BMW model lanceren, nodigen we onze klanten uit om het te ervaren in een omgeving die hun lifestyle aspiraties weerspiegelt. Of het nu gaat om een gestroomlijnde nieuwe auto of een prachtig gemaakt meubelstuk, of huisparfums van het iconische Franse huis, ons doel is om elk aspect van het leven van onze klanten te verbeteren. We willen het gewoon anders durven doen. Gewoon de norm doorbreken!”

Ontmoetingsplaats voor liefhebbers

Naast zijn rol als showroom ziet Kasteel Diependael zich ook als een ontmoetingsplaats voor gelijkgestemden die een passie delen voor uitmuntendheid, of het nu gaat om mobiliteit of lifestyle. Hervé Gregoir, zelf een gepassioneerd motorrijder, heeft ook de 'Belgian Bikers' opgericht - een gemeenschap voor mensen in hun “midlife transformatie” (Herve houdt niet van het woord midlife crisis. Met zijn 60 jaar is hij nog maar net begonnen, zegt hij...) om met elkaar in contact te komen en hun passies te delen. Maar betekent deze uitbreiding naar lifestyle dat Group Gregoir afstapt van zijn wortels in de auto-industrie? Helemaal niet.

“Ik blijf volledig toegewijd aan de automerken die wij vertegenwoordigen. Dit is een evolutie, geen revolutie,” bevestigt Hervé. “Ik zie ongelooflijke mogelijkheden om onze persoonlijke, premium benadering te combineren met de lifestylesector. Het draait allemaal om het leveren van een complete, gecureerde ervaring aan onze klanten. De keuze voor een auto is tenslotte ook een keuze voor een lifestyle.”

Voor degenen die de lifestyle-ondernemingen van Group Gregoir willen ontdekken, is Rêve by Gregoir slechts één klik verwijderd.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen

Uitlaat

Dacia viert LPG-succes, maar is het ook een aanrader?

Dacia is één van de weinige constructeurs die ‘af fabriek’ een LPG-optie biedt op het volledige gamma. Met meer dan 1 miljoen verkochte modellen sinds 2010 (feest!) houdt het merk ook resoluut vast aan dat aanbod. Maar moet je het ook overwegen?

avatar
door William Meerschaut
11 dagen geleden

Column: Waarom de Hyundai Ioniq 5N het EV-landschap voorgoed verandert

Er wordt nogal makkelijk gestrooid met woorden als pionier, trendsetter, voortrekker of disruptor. Maar voor de Ioniq 5N is het hele arsenaal van toepassing. En wel hierom.

avatar
door William Meerschaut
15 dagen geleden

Busjesfans: 7 nieuwigheden van IAA bedrijfswagensalon die je moet gezien hebben! (2024)

Momenteel nog op het busjessalon in Hannover, binnenkort in je binnenspiegel op het linkse rijvak van de snelweg! Dit zijn de belangrijkste nieuwe bestelwagens vanop de IAA.

avatar
door Joram Van Acker
17 dagen geleden

Dieselalternatief? Dit verbruikt een zelfopladende hybride tijdens een langere rit

Diesel is dood, leve de benzine… Of liever: de hybride, want die wordt vaak aangeduid als dé manier om een dieselverbruik te halen zonder dat ‘sap van de duivel’ te verstoken. Wat gebeurt er echter wanneer je zo’n zelfopladende hybride blootstelt aan een langere rit? Wij zochten het uit met de Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid.

avatar
door Joram Van Acker
22 dagen geleden

Opinie: Vlaanderen, stop met het pesten van weggebruikers

Op voorwaarde beticht te worden van gratuit volksmennerij, moet mij toch iets van het hart, 'o dierbaar Vlaanderen. Want het pestgedrag jegens de weggebruiker heeft de voorbije jaren een absoluut dieptepunt bereikt. Genoeg is genoeg.

avatar
door Yves Wouters
1 maand geleden

Interview Frank Van Gool, Febiac: “We zijn voorstander van belasting op autogebruik in plaats van bezit.”

Sinds 1 juli heeft Febiac, de overkoepelende federatie van automerken, een nieuwe CEO. Frank Van Gool start als voormalige topman van Renta (federatie van voertuigenverhuurders) en als gedelegeerd bestuurder van Mobia (de koepelorganisatie van de sectorfederaties FEBIAC, Renta en TRAXIO) met een pak automotive bagage aan zijn nieuwe opdracht. Autofans peilde naar zijn visie en opinies, en kreeg duidelijke antwoorden.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Groep Gregoir diversifieert, voegt lifestyle toe naast de verkoop van auto’s, en heeft daar goede redenen voor

Het lijkt misschien een fait divers, maar als een gevestigde groep als Gregoir zich niet langer exclusief focust op de verkoop van wagens en motoren, dan is daar een goede reden voor. Wij gingen vragen stellen aan CEO Hervé Gregoir, die ons ontving in zijn nieuw aangekocht kasteel. En laat dat meteen de kapstok zijn van zijn nieuwe business.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Opinie: Zit er dan toch leven in Smart?

Ik moet iets bekennen. Sinds de heropstanding van ‘het nieuwe Smart’ met de ‘hastag 1’ (wie verzint zo’n naam ook?), was ik niet bepaald omvergeblazen door het design en de filosofie van de nieuwe modellen. Maar die mening ga ik nu bijstellen.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Tweedehands - De goedkoopste Polestar 1 vind je gewoon in… België

Zeven. Meer aanbiedingen vind je niet terug in Europa als je de gekende websites afschuimt naar een gebruikte Polestar 1 (althans toch op het moment dat we deze lijnen schrijven). Met prijzen tot 175.000 euro komen ze ook niet goedkoop. Maar de meest bereikbare Polestar 1 vind je terug bij Van Mossel in Antwerpen, voor een bedrag dat al een pak aantrekkelijker wordt.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Opinie: Tesla kijkt tegen een steeds groter wordend probleem aan… Elon Musk

Hoewel de inschrijvingscijfers in ons land nog positief zijn (dank u, Vlaamse EV-premie), heeft Tesla het wereldwijd moeilijk om haar ambitieuze doelstellingen te bereiken. Het merk krijgt bovendien steeds meer te lijden onder de strapatsen van eigenaar Elon Musk, die niet bepaald bekend staat om zijn smetteloos en onkreukbaar imago.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden