Uitlaat: Varia

Groep Gregoir diversifieert, voegt lifestyle toe naast de verkoop van auto’s, en heeft daar goede redenen voor

Het lijkt misschien een fait divers, maar als een gevestigde groep als Gregoir zich niet langer exclusief focust op de verkoop van wagens en motoren, dan is daar een goede reden voor. Wij gingen vragen stellen aan CEO Hervé Gregoir, die ons ontving in zijn nieuw aangekocht kasteel. En laat dat meteen de kapstok zijn van zijn nieuwe business.

Hervé Gregoir past perfect in de setting van kasteel Diependael. Afgeborsteld, gedistingeerd en vooral warm verwelkomend en vrijuit pratend. Oorspronkelijk gebouwd als jachtslot 1740, werd Diependael in 1891 door Edgard Fox opgewaardeerd tot een elegant landgoed, met drie indrukwekkende panden, gelegen op 2 hectare prachtige watertuinen. Het kasteel leed aanzienlijke oorlogsschade in 1914, maar herrees uit de as en werd 32 jaar lang de beroemde thuisbasis van het met Michelinsterren bekroonde restaurant van chef-kok Noël Neckebroeck.

Hervé Gregoir: "Toen Noël ermee stopte en het kasteel te koop werd gezet, heb ik geen seconde getwijfeld. Ik ben namelijk altijd al verliefd geweest op dit prachtige gebouw en z’n domeinen en ik wist dat ik hier mijn creativiteit volledig zou kunnen botvieren. En de aankoop past helemaal in de strategie van diversificatie, die ik al een tijdje wilde doorvoeren.”

Agentschapsmodel

Group Gregoir, bekend van zijn BMW- en Mini-dealers, blijft het goed doen in de autosector en haalt indrukwekkende verkoopcijfers die kunnen wedijveren met die van grote importeurs. Maar het is geen geheim dat de auto-distributie en retail voor grote uitdagingen staat; er is een duidelijk trend richting de concentratie naar grote dealergroepen zoals Groep Gregoir, maar er is ook de komst van het agentschapmodel (ook bij BMW en Mini), wat het volledige businessmodel van dealergroepen op z’n kop zet.

Hervé Gregoir: “We zijn zeer toegewijd aan onze wortels in de auto-industrie en die toewijding blijft sterk – BMW zit in mijn bloed. Maar we zijn ook enthousiast over de mogelijkheden in het lifestyle-segment. Met ons nieuwe merk, Rêve by Gregoir, kunnen we deze synergieën verkennen en onze klanten niet alleen voertuigen, maar een complete luxebeleving bieden.”

Rêve

En daar valt het puzzelstukje van Kasteel Diependael helemaal op z’n plek. Op nauwelijks 1 jaar tijd heeft Hervé Gregoir het kasteel tot in de puntjes gerenoveerd en je waant je hier meteen in een dikke catalogus van de betere designmerken. Met het label ‘Rêve’ (van dromen), is Gregoir zo onder meer invoerder in West-Europa van het designmerk Camerich. Diependael is daarvoor de perfecte showroom. En de sprong van premium auto’s naar designmeubilair is helemaal niet zo groot.

Hervé Gregoir: “Wanneer we een nieuw BMW model lanceren, nodigen we onze klanten uit om het te ervaren in een omgeving die hun lifestyle aspiraties weerspiegelt. Of het nu gaat om een gestroomlijnde nieuwe auto of een prachtig gemaakt meubelstuk, of huisparfums van het iconische Franse huis, ons doel is om elk aspect van het leven van onze klanten te verbeteren. We willen het gewoon anders durven doen. Gewoon de norm doorbreken!”

Ontmoetingsplaats voor liefhebbers

Naast zijn rol als showroom ziet Kasteel Diependael zich ook als een ontmoetingsplaats voor gelijkgestemden die een passie delen voor uitmuntendheid, of het nu gaat om mobiliteit of lifestyle. Hervé Gregoir, zelf een gepassioneerd motorrijder, heeft ook de 'Belgian Bikers' opgericht - een gemeenschap voor mensen in hun “midlife transformatie” (Herve houdt niet van het woord midlife crisis. Met zijn 60 jaar is hij nog maar net begonnen, zegt hij...) om met elkaar in contact te komen en hun passies te delen. Maar betekent deze uitbreiding naar lifestyle dat Group Gregoir afstapt van zijn wortels in de auto-industrie? Helemaal niet.

“Ik blijf volledig toegewijd aan de automerken die wij vertegenwoordigen. Dit is een evolutie, geen revolutie,” bevestigt Hervé. “Ik zie ongelooflijke mogelijkheden om onze persoonlijke, premium benadering te combineren met de lifestylesector. Het draait allemaal om het leveren van een complete, gecureerde ervaring aan onze klanten. De keuze voor een auto is tenslotte ook een keuze voor een lifestyle.”

Voor degenen die de lifestyle-ondernemingen van Group Gregoir willen ontdekken, is Rêve by Gregoir slechts één klik verwijderd.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen

Uitlaat

Opinie: Het probleem van de elektrisch auto...

Niet de range, de aankoopprijs of de levensverwachting van de batterij vormt het huidige probleem van de elektrische auto, wel nét dat wat de EV zo interessant maakt.

avatar
door Yves Wouters
26/02/2025, 19u00

Opinie: Niet China, maar wel Amerika won op het Autosalon van Brussel

De Chinese automerken waren dan wel omvangrijk op het Autosalon van Brussel dit jaar, ze brachten eigenlijk niets nieuws. De Amerikanen daarentegen...

avatar
door Yves Wouters
20/01/2025, 13u09

Column: Waze was warempel weg!

Reuring en consternatie toen ik vandaag omstreeks 14u in mijn auto stapte. Want mijn eens zo trouwe Waze was veranderd in een wanstaltige warboel van verwarrende instellingen en Hebreeuwse letters. Waze was warempel weg... en ik was tot mijn schaamte allerminst capabel om nog deel te nemen aan het verkeer.

avatar
door Yves Wouters
06/11/2024, 21u02

Column: Een Ferrari, is dat nog wel iets speciaals?

Ik geef het toe: ik heb een traantje gelaten vorige week. Voor het eerst mocht ik namelijk met een Ferrari rijden en daar droomde ik al van sinds ik als kind het achterruitje van papa’s miniatuur-F40 brak met mijn eindeloze gespeel — nog eens sorry hé. Decennia later zit je dan plots achter het stuur van een échte Ferrari… Dus lost dat de verwachtingen een beetje in?

avatar
door Joram Van Acker
05/11/2024, 17u00

Dacia viert LPG-succes, maar is het ook een aanrader?

Dacia is één van de weinige constructeurs die ‘af fabriek’ een LPG-optie biedt op het volledige gamma. Met meer dan 1 miljoen verkochte modellen sinds 2010 (feest!) houdt het merk ook resoluut vast aan dat aanbod. Maar moet je het ook overwegen?

avatar
door William Meerschaut
24/09/2024, 10u58

Column: Waarom de Hyundai Ioniq 5N het EV-landschap voorgoed verandert

Er wordt nogal makkelijk gestrooid met woorden als pionier, trendsetter, voortrekker of disruptor. Maar voor de Ioniq 5N is het hele arsenaal van toepassing. En wel hierom.

avatar
door William Meerschaut
20/09/2024, 11u59

Busjesfans: 7 nieuwigheden van IAA bedrijfswagensalon die je moet gezien hebben! (2024)

Momenteel nog op het busjessalon in Hannover, binnenkort in je binnenspiegel op het linkse rijvak van de snelweg! Dit zijn de belangrijkste nieuwe bestelwagens vanop de IAA.

door Gert Verhoeven
18/09/2024, 12u04

Dieselalternatief? Dit verbruikt een zelfopladende hybride tijdens een langere rit

Diesel is dood, leve de benzine… Of liever: de hybride, want die wordt vaak aangeduid als dé manier om een dieselverbruik te halen zonder dat ‘sap van de duivel’ te verstoken. Wat gebeurt er echter wanneer je zo’n zelfopladende hybride blootstelt aan een langere rit? Wij zochten het uit met de Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid.

avatar
door Joram Van Acker
13/09/2024, 13u23

Opinie: Vlaanderen, stop met het pesten van weggebruikers

Op voorwaarde beticht te worden van gratuit volksmennerij, moet mij toch iets van het hart, 'o dierbaar Vlaanderen. Want het pestgedrag jegens de weggebruiker heeft de voorbije jaren een absoluut dieptepunt bereikt. Genoeg is genoeg.

avatar
door Yves Wouters
04/09/2024, 16u37

Ik kocht een tweedehands EV met Vlaamse Premie (het was een nachtmerrie)

In de zoektocht naar een nieuwe privéwagen voor het gezin besloot ik de rationele toer op te gaan en een elektrische tweedehandswagen te kopen om de Vlaamse EV-premie op de kop te tikken. Het werd een complete nachtmerrie... maar niet om de reden die jij denkt.

avatar
door Yves Wouters
03/09/2024, 19u00