Uitlaat: Varia

Special: Autoforum Ardennenrit 28 juni 2009.

Een hele dag cruisen over de mooiste en plezantste wegen die ons land rijk is met als enige onderbreking een zomerse barbecue, wat wil een mens nog meer?

Image
Autoforum ardennentrip 2009

Het is zondag 28 juni en de wekker staat om 7u. Niet van mijn gewoonte op een zondag, helemaal niet zelfs. Echter, vandaag is het eindelijk zover en trekken we samen met

Autoforum.be richting de Ardennen om een hele dag langs de mooiste weggetjes van ons land te cruisen. Onze wagen is voor de gelegenheid een Infiniti G37 Coupé. Om allemaal in groep te kunnen vertrekken was er gepland om te verzamelen op verschillende plaatsen aan de E313. Eerste stopplaats was het tankstation ter hoogte van Ranst, waar de eerste bende enthousiastelingen hun opwachting maakte. Daar verzamelden zich al enkele pareltjes zoals een nieuwe BMW Z4, een Porsche Carrera S, Cayman, een Opel Speedster en op de koop toe ook nog een Maserati GranTurismo S. Man man, wat een sound!

Van hieruit reden we verder naar de Park&Ride in Lummen. Hier werd de groep aangevuld door nog enkele leuke wagens. Onder meer twee BMW M3's, Porsche Boxster, Porsche Cayman S, Alfa Romeo 147 en 159 Ti, twee Clio RS'en maakten dat we toch een heel leuk pallet aan sportieve karretjes in de groep konden opnemen.

Image
Autoforum ardennentrip 2009

Eenmaal iedereen er was en de het nodige handengeschud achter de rug was konden de motoren worden gestart om koers te zetten richting de 'DARDENNEN'. Jammer genoeg zat het weer nog niet meteen goed, waardoor de deelnemende cabrio's hun dak nog even gesloten moesten houden. Gaandeweg vond iedereen z'n ritme en begonnen de groepjes zich dan ook te vormen. Tijdens de rit in de voormiddag passeerden we langs Chaudfontaine, Fléron, Pepinster en Spa om dan uiteindelijk na een dikke twee uur bochtjes pikken aan te komen aan de BBQ plek in Wanne.

Een aantal mensen van Autoforum hadden een hier een heerlijke BBQ voorbereid. Tijdens het eten hadden we de tijd om even beter kennis te maken met enkele van de autoforum-leden. Leuk was ook dat tegen het middaguur de zon meer en meer van zich liet horen waardoor de sfeer er goed in zat. Iedereen genoot van de schitterende maaltijd. Maar omdat we allen waren samengekomen met het doel lekker te genieten van de Ardeense autowegen, lieten we de BBQ-site al gauw voor wat ze was om de toerrit verder te zetten.

Image
Autoforum ardennentrip 2009

Deze route liep nog langs de Baraque Fraiture en ook nog een heel stuk langs de Ourthe-vallei. Gezien het goede weer deed de kajakbusiness al zeer goede zaken waardoor er geregeld en truck beladen met kajaks en kano's de gemiddelde snelheid even naar beneden haalde. De

G37 Coupé had het zeker naar zijn zin op deze bochtige wegen, al liet hij soms toch merken dat zijn gewicht iets te veel aan de hoge kant lag om in snellere, korte bochten niet uit balans te geraken.

Maar je moet echt niet op zoek naar exotisch materiaal, het doel is simpelweg plezier hebben zonder met een ei of meer in je broek die Mini Cooper S trachten te volgen. Iedereen bij ons is het er over eens: een dergelijke trip is dé manier om een dagje te genieten van je automobiel. Dan zou ik nog enkel de organisatie willen feliciteren met dit mooie initiatief en hopen dan ook dat er een even mooi vervolg van kan komen. We danken ook Beerens Infiniti Center voor de wagen van dienst.

Image
Infiniti G37 Coupé

Bekijk verder de rest van de foto's.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen

Uitlaat

Dacia viert LPG-succes, maar is het ook een aanrader?

Dacia is één van de weinige constructeurs die ‘af fabriek’ een LPG-optie biedt op het volledige gamma. Met meer dan 1 miljoen verkochte modellen sinds 2010 (feest!) houdt het merk ook resoluut vast aan dat aanbod. Maar moet je het ook overwegen?

avatar
door William Meerschaut
9 dagen geleden

Column: Waarom de Hyundai Ioniq 5N het EV-landschap voorgoed verandert

Er wordt nogal makkelijk gestrooid met woorden als pionier, trendsetter, voortrekker of disruptor. Maar voor de Ioniq 5N is het hele arsenaal van toepassing. En wel hierom.

avatar
door William Meerschaut
13 dagen geleden

Busjesfans: 7 nieuwigheden van IAA bedrijfswagensalon die je moet gezien hebben! (2024)

Momenteel nog op het busjessalon in Hannover, binnenkort in je binnenspiegel op het linkse rijvak van de snelweg! Dit zijn de belangrijkste nieuwe bestelwagens vanop de IAA.

avatar
door Joram Van Acker
15 dagen geleden

Dieselalternatief? Dit verbruikt een zelfopladende hybride tijdens een langere rit

Diesel is dood, leve de benzine… Of liever: de hybride, want die wordt vaak aangeduid als dé manier om een dieselverbruik te halen zonder dat ‘sap van de duivel’ te verstoken. Wat gebeurt er echter wanneer je zo’n zelfopladende hybride blootstelt aan een langere rit? Wij zochten het uit met de Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid.

avatar
door Joram Van Acker
20 dagen geleden

Opinie: Vlaanderen, stop met het pesten van weggebruikers

Op voorwaarde beticht te worden van gratuit volksmennerij, moet mij toch iets van het hart, 'o dierbaar Vlaanderen. Want het pestgedrag jegens de weggebruiker heeft de voorbije jaren een absoluut dieptepunt bereikt. Genoeg is genoeg.

avatar
door Yves Wouters
29 dagen geleden

Interview Frank Van Gool, Febiac: “We zijn voorstander van belasting op autogebruik in plaats van bezit.”

Sinds 1 juli heeft Febiac, de overkoepelende federatie van automerken, een nieuwe CEO. Frank Van Gool start als voormalige topman van Renta (federatie van voertuigenverhuurders) en als gedelegeerd bestuurder van Mobia (de koepelorganisatie van de sectorfederaties FEBIAC, Renta en TRAXIO) met een pak automotive bagage aan zijn nieuwe opdracht. Autofans peilde naar zijn visie en opinies, en kreeg duidelijke antwoorden.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Groep Gregoir diversifieert, voegt lifestyle toe naast de verkoop van auto’s, en heeft daar goede redenen voor

Het lijkt misschien een fait divers, maar als een gevestigde groep als Gregoir zich niet langer exclusief focust op de verkoop van wagens en motoren, dan is daar een goede reden voor. Wij gingen vragen stellen aan CEO Hervé Gregoir, die ons ontving in zijn nieuw aangekocht kasteel. En laat dat meteen de kapstok zijn van zijn nieuwe business.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Opinie: Zit er dan toch leven in Smart?

Ik moet iets bekennen. Sinds de heropstanding van ‘het nieuwe Smart’ met de ‘hastag 1’ (wie verzint zo’n naam ook?), was ik niet bepaald omvergeblazen door het design en de filosofie van de nieuwe modellen. Maar die mening ga ik nu bijstellen.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Tweedehands - De goedkoopste Polestar 1 vind je gewoon in… België

Zeven. Meer aanbiedingen vind je niet terug in Europa als je de gekende websites afschuimt naar een gebruikte Polestar 1 (althans toch op het moment dat we deze lijnen schrijven). Met prijzen tot 175.000 euro komen ze ook niet goedkoop. Maar de meest bereikbare Polestar 1 vind je terug bij Van Mossel in Antwerpen, voor een bedrag dat al een pak aantrekkelijker wordt.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Opinie: Tesla kijkt tegen een steeds groter wordend probleem aan… Elon Musk

Hoewel de inschrijvingscijfers in ons land nog positief zijn (dank u, Vlaamse EV-premie), heeft Tesla het wereldwijd moeilijk om haar ambitieuze doelstellingen te bereiken. Het merk krijgt bovendien steeds meer te lijden onder de strapatsen van eigenaar Elon Musk, die niet bepaald bekend staat om zijn smetteloos en onkreukbaar imago.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden