Hij heeft een lange weg achter zich, maar staat nu te blinken op het salon van Brussel. De i20 Active is het hogere en - ietwat - stoerder broertje van de reguliere i20.
Zijn leven begon hij in India, maar in Europa verkoopt alles op hoge pootjes nu eenmaal als zoete broodjes. Waardoor we de i20 Active nu ook in onze contreien vinden. Dat Active-achtervoegsel zorgt er voor dat de i20 opgesmukt wordt met het nodige plastiek, dakrails en hij voortaan wat hoger op z'n pootjes staat, 2 centimeter om exact te zijn.
Vierwielaandrijving moet je niet verwachten onder de Active rakker, want het blijft een wagen voor de urban modder. Voorwielaandrijving is dus de norm, gekoppeld aan bekende motoren uit de i20 stal en een gloednieuwe 1-liter driecilinder turbo goed voor 100 of 120 pk.
Vanaf 18.499 staat er een i20 Active voor je deur.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 11 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 15 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 16 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 21 uur geleden