Vergeet de guitige, maar snoeihard geflopte, Honda e. Honda schets op de Consumer Electronics Show namelijk een nieuwe elektrotoekomst onder de 0-noemer met de Saloon en Space-Hub conceptcar. In 2026 moet de eerste afgeleide daarvan wereldwijd verkocht worden.
Honda werkt niet enkel met Sony aan een nieuwe EV die in 2026 op de markt moet komen. Ook onder eigen vlag zal het tegen dan een nieuwe auto lanceren. Die zal deel uitmaken van de nieuwe 0-familie waarvan tijdens de Consumer Electronics Show (CES) al twee voorproefjes werden getoond.
Honda Saloon
De eerste concept gaat alvast door het leven als de Honda Saloon en toont meteen aan dat het Japanse merk met een schone lei start. Was de Honda e nog een guitig retrokarretje op elektrokracht, dan zullen de 0-modellen mikken op een flinke streep futurisme. De wigvorm en gigantische vleugeldeur geeft de Saloon iets buitenaards. De snuit krijgt een "infinity"-grille met daarin eveneens het gloednieuwe logo van Honda dat exclusief zal gebruikt worden voor elektrische auto's van het merk.
Binnenin is het conceptcar troef, met minimalistische sportstoelen en een digitale display die zich over het gehele dashboard uitsmeert. Wie Honda nu wil betichten van wat te hard aan de paddenstoelenthee te hebben gesnoven, in 2026 komt hier daadwerkelijk een productiemodel van.
Honda Space-Hub
Met de tweede concept, de Space-Hub, wil Honda duidelijk aftasten hoe het busje van de toekomst er uit kan zien. Want hoewel het Japanse merk het niet met die woorden zegt, is het duidelijk dat deze Space-Hub vooral op ruimte mikt. Vooral het gebrek aan een achterruit spring hier in het oog. Een designtrucje van de toekomst? Best mogelijk, want ook Polestar laat met de P4 die het dit jaar lanceert de achterruit op het schap liggen.
Waarom Honda trouwens spreekt over het 0-gamma? Wel, Honda doelt daarmee dat het in de toekomst auto's wil maken met 0 impact op het milieu die terug grijpen naar jaar 0 van het merk. De basis zeg maar. Want volgens Honda streeft het merk sinds het ontstaan naar auto's die plezierig moeten zijn om te rijden en vrijheid moeten geven. Ach, gun de marketingrakkers ook iets.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 1 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 2 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 5 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 8 uur geleden