Peugeot en Citroën denken aan American Dream

peugeot-america

PSA (Peugeot en Citroën) is stilaan uit het woelige water van de voorbije jaren aan het varen en heeft daardoor tijd om een nieuwe koers uit te stippelen. Die zou volgens CEO Carlos Tavares wel eens richting Noord-Amerika kunnen wijzen.

Het gaat stilaan beter met Peugeot en Citroën, waardoor het merk de tijd heeft om te dromen over de toekomst. Bijvoorbeeld een American Dream. Dat wist PSA CEO Carlos Tavares te zeggen tegen Duitse media. PSA zoekt namelijk internationale groei en denkt dat Iran en Noord-Amerika daar de ideale markten voor zijn. Probleem is natuurlijk dat er geen dealernetwerk van Citroën en Peugeot bestaat in de US of A en dat er ook geen productie plaats vindt. Het zou dus een serieuze investering worden en misschien ook wel wat een gok.

In tegenstelling tot wat je denkt zijn Citroën en Peugeot geen nobele onbekenden in Noord-Amerika. Tot 1991 was Peugeot namelijk actief op de markt. Citroën trok zich al terug in 1974.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws