De laatste Defender is begin dit jaar van de band gerold en Gerry McGovern, hoofd van de designafdeling bij Land Rover, licht een tip van de sluier voor een vervolg.
“De Defender is niet ontworpen om huidige klanten aan te trekken maar om een nieuwe generatie aan te spreken,” aldus Gerry. Deze nieuwe generatie gaat in enorme getallen verkocht worden om de huidige investering voor de revolutie van het model er terug uit te kunnen halen. Business is business. Misschien word er ook gedacht aan een volledig elektrisch model aangezien dit de huidige hype is.
De link met de “echte” Defender gaat eerder alleen nog maar een emotionele band zijn in plaats van dat er nog andere eigenschappen worden overgenomen. De DC100, een concept car die Land Rover enkele jaren geleden heeft getoond, zou de opvolger kunnen worden van de oer-Defender. Er word gesproken van een moderne interpretatie van één van de meest gekende vormen in da auto-industrie. Of dit een triestig of een vreugdevol moment is voor de Defender zal binnen enkele jaren duidelijk zijn.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 7 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 10 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 10 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 11 uur geleden