De nieuwe Polo deed ons al verbazen, hoewel de verwachtingen hoog waren. Met een ondoorgrondelijke kwaliteit en een versnellingsbak om 'u' tegen te zeggen. Maar mocht de Polo niet vinnig en snel genoeg zijn, dan kan je vanaf heden aankloppen voor de Polo GTI. Onder die GTI schuilt nu een 1.4 TSI (nog steeds gekoppeld aan een DSG bak), in tegenstelling tot de 1.8T van de vorige generatie. Met dat nieuwe blok beschikt de Polo GTI nu over een dikke 180 pk en 250 Nm koppel.
Of er eventueel ook aan een Polo R gewerkt wordt is niet uitgesloten noch bevestigt. Op vlak van styling zien we de Polo GTI 15 millimeter dichter tegen de grond staan. Ook de gekende velgen en interieur stijlelementen zijn opnieuw van toepassing.
Via Autoblog, België is laat met persberichten...
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 13 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden