Lexus mag in onze contreien dan vooral bekend staan als hybridemerk, de Japanners maken er geen probleem van om stevig zuipende motoren voorin te lepelen. Hun laatste creatie is een 477 pk sterke V8 die plaats neemt in de GS F.
Er waren speculaties, teasers en gebeden aan de heiligen van het pk-geweld. Gebeden die aanhoort zijn, want Lexus heeft zopas het doek gehaald van de GS F, een krachtpatser die in zijn eigen segment zweeft.
In zijn eigen segment? Het is te zeggen, de atmosferische 5-liter V8 in het vooronder schopt het tot 477 pk en 527 Nm aan koppel. Sterk, maar vergelijkbare Duitsers zoals de BMW M5, Audi RS6 en Mercedes E 63 AMG doen het met net geen 600 pk. In die zin kan je de GS F niet echt vergelijken met de concurrentie.
Met gestapelde uitlaatjes
Al kom je natuurlijk niets te kort met 477 pk. Die kracht wordt trouwens via een automatische achtbak naar de achterwielen gestuurd. Het Torque Vectoring Differential (TVD) kan je in drie modi zetten - Standard, Slalom & Track - en zorgt er voor dat je waarschijnlijk heerlijk bandjes zal kunnen roken. Een sportievere ophanging maakt dan weer dat de GS niet als een boot zal rijden.
Visueel krijgt hij een nog breder smoelwerk, koelsleuven op de flanken en de typische gestapelde uitlaatjes. Getinte achterlichten, 19-duims velgen en een subtiel spoilertje maken het plaatje af. Binnenin kan je jezelf nestelen in visueel heerlijke stoeltjes en genieten van het nodige carbon op het dashboard. Over verdere informatie blijft Lexus wat vaag, maar tijdens het autosalon van Detroit laten ze alle info vrij.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 7 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 10 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 11 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 12 uur geleden