Visueel beperkt de facelift van de G-Klasse zich tot het absolute minimum. Zo krijgt de zeecontainer in 350 d- en 500-trim meteen ook de bredere wielbogen van het AMG-model mee. Kwestie van nog wat stoerder over te komen. Velgen meten vanaf nu trouwens standaard 18-duims. Al zal je daarmee nog steeds niet overkomen als een hiphoplegende.
Binnenin zou de instrumentencluster dan weer opgefrist zijn met nieuwe tellertjes en een 11,4 cm multifunctioneel display. Tenslotte kan je bij de AMG-modellen een resem aan nieuwe felle kleurtjes aanvinken. Al kwamen die al eerder voorbij.
G-GT
Grootste nieuwigheid voor de G-klasse vind je bij de G 500. Die beschikt voortaan over een 4.0-liter V8 met twee turbo's die ook al van katoen geeft in de AMG GT en de C 63 AMG. In de G is 'ie goed voor maar liefst 422 pk en 610 Nm. Waarmee de dik twee ton wegende SUV naar de honderd snelt in 5,9 seconden.
Nog wat rapper? De G 63 AMG met 5.5-liter V8 krijgt een kleine vermogensboost naar 571 pk en 760 Nm waarmee de sprint wordt geklaard in 5,4 seconden. De G 65 met V12 doet het tegenwoordig met 630 pk en 1.000 Nm aan koppel. Sprintje? 5,3 seconden.
Vergeet de diesel niet
Meest relevant voor onze Belgische markt gaat natuurlijk de 350 d zijn. Die ziet zijn vermogen stijgen naar 245 pk en 600 Nm. En dankzij een standaard ECO start/stop-functie moet het verbruik gedaald zijn. Een normverbruik geven ze bij Mercedes echter niet mee.
Onderhuids krijgt de standaard ophanging (lees: niet de AMG-variant) nieuwe dempers voor een beter comfort en een geperfectioneerd tractiecontrolesysteem. Vanaf deze zomer kan je de facelift bestellen bij je plaatselijke Mercedes-dealer.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen