Toyota blijft geloven in waterstof met tweede generatie Mirai

Toyota Mirai concept 2019

Toyota zet zijn waterstofverhaal met de Mirai verder. De tweede generatie staat als concept op het salon van Tokio, en krijgt een nieuw platform en ruimer rijbereik.

Van zijn eerste generatie waterstofauto verkocht Toyota wereldwijd meer dan 10.000 exemplaren. In ons land was dat aantal een flink pak minder. Daar zit niet alleen de stevige prijs van zo’n early-adoptertechnologie voor iets tussen (79.900 euro), maar ook het bijna onbestaande aantal waterstofstations in ons land.

Toyota Mirai concept 2019

Toch zet Toyota door: in 2020 moet de tweede generatie van de Mirai in Europa verschijnen. De Japanners tonen hem als conceptversie voor het eerst op het salon van Tokio. De tweede generatie Mirai krijgt grotere waterstoftanks en verbeteringen aan de brandstofcel, en moet op die manier 30 procent verder geraken. Toyota mikt dus op zo’n 700 kilometer.

Toyota Mirai concept 2019

Tegelijk willen de Japanners de Mirai een stuk begeerlijker maken. Dat is deels de verdienste van het TNGA-platform, dat Toyota vandaag onder al zijn nieuwe modellen gebruikt. Die moet de volgende Mirai niet alleen beter doen rijden, maar er ook aantrekkelijker doen uitzien. Een voorsmaakje krijgen we dus in dit conceptmodel.

Toyota Mirai concept 2019
Auteur: Auteur: Wim Bervoets
Reacties: 1 reactie

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Steven Bauwelinckx 09:56
afbeelding van Steven Bauwelinckx

Deze ziet er een stuk aantrekkelijker uit dan de eerste versie. Helaas in België niet bruikbaar door de te weinig tankstations. Hoe zit dat met deze tankstations in onze buurlanden? Er wordt nogal wat reclame gemaakt over electrische laadpunten in buurlanden om duidelijk te maken dat je zonder stress zo ook door EU kan reizen. Maar wat met waterstof?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws