1 op de 10 ingeschreven auto's in België is een BMW, 1 op de 100 een Tesla

Inschrijvingen Belgie hafljaar 2022 auto

De eerste zes maanden van het jaar liggen alweer achter de rug waardoor we een tussentijdse stand kunnen opmaken qua auto-inschrijvingen in ons Belgenland. Welke automerken weten straffe prestaties neer te zetten en welke merken bijten in het stof? Tijd voor de cijfers!

Dat de autoverkoop niet hetzelfde is als de auto-inschrijvingen is tegenwoordig meer dan duidelijk. Zo zijn er automodellen in ons Belgenland waarvan de orderboeken de komende jaren stampvol zitten maar waarvan er amper leveringen plaats vinden door het wereldwijde chiptekort. Kortom: als je kan leveren, dan kan je momenteel mooie cijfers noteren. Dat blijkt nog maar eens uit de data die we kregen van automobielorganisatie Febiac.

BMW blijft absolute koning

Vorig jaar mocht BMW zich kronen tot de Koning Der Belgen, na de eerste zes maanden van 2022 ziet het er naar uit dat het Duitse merk dit nog eens over zal doen. Met 19.718 inschrijvingen in de eerste 6 maanden van dit jaar steekt BMW met hoofd, propeller en schouders uit boven de rest. Straffer nog, het luxemerk kan pronken met een marktaandeel van 10.27%. Of anders gezegd; één op de 10 auto's die tot nog toe werd ingeschreven in België was een BMW. Hieronder alvast de top 5 na 6 maanden 2022:

1. BMW: 19.714 ex.
2. VW: 16.520 ex.
3. Peugeot: 15.810 ex.
4. Mercedes: 14.920 ex.
5. Audi: 14.271 ex.

Hoe staat het met publiekslieveling Tesla?

Praten we over inschrijvingscijfers, dan kan je er prat op gaan dat er gevraagd wordt naar de cijfers van Tesla. Wel, tot op heden wist het merk in 2022 zo'n 2.222 auto's in te schrijven. Dat lijkt peanuts tegenover BMW maar met dat cijfer weet de elektrische constructeur merken zoals Mazda (2.109 ex.), Land Rover (1.680 ex.) en - jawel - Polestar (911 ex.) achter zich te laten. Met een marktaandeel van 1.14% blijft Tesla een bescheiden strijd voeren in België.

Inschrijvingen Belgie hafljaar 2022 auto

Via DEZE LINK kan je alle cijfers in detail bekijken.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Johan 16:12
afbeelding van Johan

Zie al die merken maar slaag krijgen, elke maand opnieuw. Dat is het gevolg als de gewone man zijn vertrouwen in de autowereld helemaal kwijt is. Waarom zou hij een paar duizend euro meer betalen voor dezelfde auto dan zijn vriend de aannemer.....? Maar ja voor alle merken bestaat er maar 1 markt: de fleet markt. De gewone man is voor hen maar een ordinair iemand en laat maar mee betalen..... Je ziet wat er gebeurt als de particuliere markt ineen stuikt..... helaas zullen de invoerders dat nooit toegeven! Ik heb een pak ervaring in de auto branche en trek hiervoor aan de alarmbel. Er moet echt iets gebeuren om een scheefgegroeide situatie dringend recht te trekken anders denk ik dat er wel eens heel wat merken zullen verdwijnen.

andre123 16:57
afbeelding van andre123

dat de gewone man al decenia lang geript wordt en opdraait voor fleet en andere foefelbedrijfswagens weten we allang,helaas is dit niet alleen in de autobranche zo

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws