Gemballa haalt alles uit de kast op deze extreem getunede Porsche 991. Serieuze bodykit met bijhorende vleugel en een hoop kracht. Wat kan er fout gaan?
Dit is hem dan, de Gemballa GTR 8XX Evo-R Biturbo. Ja, zijn naam is al even krankzinnig als de rest van de wagen. We zullen starten met wat er achteraan onder zijn motorkap bevindt. De 3.8-liter zescilinder boxermotor vanuit de 991 Turbo (540 pk) en Turbo S krijgt een krachtkuur tot maar liefst 818 pk en 1.098 Nm koppel. Getallen om het niveau tot hypercar op te trekken. Deze power-update maakt het mogelijk om vanuit stilstand 100 km/u te raken in amper 2.38 seconden en - nog indrukwekkender - 200 km/u in 7.5 seconden. Hij stopt was wanneer jij opgeeft, of als je ballen groot genoeg zijn: bij 370 km/u.
Aan uiterlijke opsmuk ontbreekt het hier ook niet. Al zullen al die kantjes, hoekjes en spoilers wel een doel hebben, denk even aan downforce en koeling. De bredere wielkasten zorgen op hun beurt voor bredere spoorbreedte - vooraan 3 cm, achteraan 5 cm - wat dan weer resulteert in meer grip. Alles is uit carbon opgebouwd om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Voor de geïnteresseerden: ja, er is een rolkooi aanwezig.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 12 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 15 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden