Als je vindt dat je raspaard uit Maranello niet genoeg vermogen heeft, dan kan je altijd terecht bij een Duitse tuner. Zoals Novitec, dat de Ferrari F8 Tributo onder handen neemt. De 3,9 liter grote V8 centraal achterin is daardoor niet langer goed voor 720 pk, maar voor 787 pk...
De Duitse tuner Novitec is natuurlijk geen groentje als het aankomt op het ombouwen van Italiaans pk-geweld. Maar of de 3,9 liter grote en dubbel aangeblazen V8 centraal achterin de Ferrari F8 Tributo nog extra paarden nodig had? In Maranello rolt hij uit de fabriek met 720 pk en 770 Nm, goed voor een sprint naar 100 km/u in 2,9 seconden en een top van 340 km/u...
Na een bezoekje aan Novitec en een ingreep aan het motormanagement komt het vermogen uit op 787 pk en 882 Nm. De sprint naar 100 km/u verloopt daardoor twee tienden sneller (2,7 seconden) en de topsnelheid ligt op een diplomatische “meer dan 340 km/u”. Wie er nog een aangepaste uitlaatlijn bijbestelt, komt uit op 802 pk en 898 Nm.
Novitec zegt nog te werken aan een aerodynamische bodykit, maar heeft al wel een gamma gesmede velgen klaar in 20, 21 en 22 duim. Ook een verlagingsset en enkele andere afwerkingsmogelijkheden voor het interieur staan intussen in de Novitec-catalogus voor deze F8 Tributo.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen