Kracht alleen is niet alles, een lichtere constructie kan zorgen voor een pak meer snelheid. Met andere woorden, de Amerikanen zetten de Gallardo op motorsport-dieet en ze kregen er maarliefst 160 kilogram af! Verdere aanpassingen betreft een nieuw luchtkoelingssysteem, nieuw uitlaatsysteem, Motec ECU, een andere 6-versnellingsbak en natuurlijk het veelvuldig geruik van carbon en alluminium. Dan Pastorini, een ex-NFL speler zal deze Lambo voorstellen op de SEMA show in Las Vegas om zo sponsoring in te zamelen met als doel een volledig seizoen te rijden in de SCCA SPEED World Cup Challenge Series, een Amerikaans kampioenschap met tourisme én GT wagens
Dit zou de enige Lambo GTR zijn in de wereld. Maar niet voor lang, want Lamborghini heeft aangekondigd haar eigen reeks te maken op basis van de Gallardo LP560-4, genaamd: de Blancpain Super Trofeo.
bron: motorauthority
Hier nog even de cijfers:
DP7 Racing Gallardo GTR
TECHNICAL SPECIFICATIONS
VEHICLE TYPE
Mid-engine, rear-wheel-drive, 2-door coupe based on 2008 Lamborghini Gallardo chassis built to SCCA World Challenge GT specs.
Engine: 90° V-10 aluminum block & heads
Bore x Stroke: 82.5 x 92.8 mm
Displacement: 4960cc
Compression ratio: 12.5:1
Valve gear: Chain-driven double overhead cam, 4-valve per cylinder, solid lifters
Power: 570 hp @ 7800 rpm
Torque: 450 lb-ft @ 5800 rpm
Max. rpm: 8200 rpm
Oil system: dry-sump lubrication, oil cooler
Intake system: ram air with individual throttles
Exhaust system: Hedman Hustler Hedders equal length primary, 5-into-1 with x-pipe, rear center exit
Engine management: Motec
DRIVETRAIN
Gearbox: Hollinger sequential 6-speed dog engagement sensor controlled no-lift shift, single-mass flywheel with triple-disk clutch
Differential: Adjustable clutch type LSD Adjustable gear ratios and final drive ratio
BODYWORK
Aluminum body
Adjustable Carbon fiber multi-element rear wing
Carbon fiber hood, trunk lid, bumpers & fenders
CHASSIS AND SAFETY
Integrated tubular space frame (FIA Art.253 STD) optimized stock chassis as stress member, bonded carbon aluminum honeycomb panels for added driver safety
Front & rear sub-frame braces
Adjustable suspension geometry
6-point seat belt, HANS safety system
SUSPENSION
Front: double a-arms with coil over shock, adjustable anti-roll bar
Rear: double a-arms with coil over shock, adjustable anti-roll bar
Shocks: Dynamics DSSV 4-way adjustable with separate low and high speed compression / rebound control
Adjustable anti-dive, anti-squat, roll center, camber, caster, ride height and track
Steering: rack-and-pinion with electric power assist and adjustable bump steer
WHEELS AND TIRES
Front: CCW aluminum racing wheels 12" x 18"
Rear: 14" x 18" with TOYO Tires
Brakes
Front: 6-piston Performance Friction brake caliper, internally vented 380mm disks
Rear: 4-piston Performance Friction brake caliper, internally vented 355mm disks
In-car adjustable F/R brake bias
DIMENSIONS
Wheelbase: 100.7"
Track F/R: 1622/1592 mm
Weight: 2800 lbs
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen