MX-5
Yes: Volgende generatie Mazda MX-5 krijgt grotere motor, blijft rond de ton wegen en komt met handbak
Het enige slechte nieuws? We zullen er nog enkele jaren op moeten wachten...
Doe eens gek: bouw je oude Mazda MX-5 om tot EV
Ben je de benzinemotor van je eerste generatie Mazda MX-5 om één of andere reden beu, of is het ding fataal in de soep gedraaid? Dan is er nu een alternatief want Electrogenic heeft een elektrische conversie ontwikkeld. Als we de Britten mogen geloven, blijft het speelse karakter van de roadster daarbij gewoon overeind.
Test: Mazda MX-5 ND3 - De laatste échte sportwagen (2024)
De betaalbare sportwagen is op sterven na dood, maar Mazda is op een queeste om de fakkel hoog te houden. De vierde generatie MX-5 viert dit jaar zijn tiende verjaardag en een update moet de MX-5 ND3 kakelvers houden. Is dit écht de laatste der Mohikanen?
Volgende Mazda MX-5, ben jij dat?
Mazda heeft zijn plannen voor de Japan Mobility Show bekendgemaakt en de hele stand belooft daar in het teken van de MX-5 te gaan staan. Daarnaast nemen ze ook een nieuw studiemodel mee, al verklappen ze nog niet waar die een voorsmaakje van gaat geven… Maar goed: één plus één is twee, toch?
Mazda MX-5 bijgepunt: Maak kennis met de ND3! (2023)
Mazda heeft op thuismarkt Japan een doorgedreven update van de MX-5 onthuld. Die pakt uit met meer tech, een opgefrist interieur, aangescherpt lichtwerk en meer vermogen voor de 1.5-liter viercilinder. De 2-liter viercilinder laten ze ongemoeid. Niet dat we klagen.
Mitsuoka Himiko is MX-5 met Morgan Aero 8-snoet
Kom terug, Fiat 124! Alles is vergeven en vergeten!
Zomertijd: dit zijn de tien goedkoopste cabrio’s van het moment
’t Is weer zomer, dus je weet wat dat betekent. Inderdaad: als het even niet onweert of er geen ondraaglijke hittegolf boven onze contreien hangt, is het best aangenaam vertoeven buiten. Wil je daar ook tijdens het autorijden niks van missen, dan moet je een cabrio hebben… Maar tegen welke prijs?
Optiefans: dit kost de ideale Mazda MX-5 (2023)
In onze ‘Optiefans’-rubriek schuimen we de optielijsten af op zoek naar de valkuilen der verraderlijke pakketten of net naar die begeerlijke basismodelletjes. Deze keer gaat het dak eraf, want het is tijd om te ontdekken wat je moet betalen voor een beetje cabrioplezier. Wat dacht je bijvoorbeeld van een Mazda MX-5?
Standaard Mazda MX-5 rijdt 1.600 km op fossielvrije brandstof, bezoekt tussendoor 4 racecircuits zonder problemen
Mazda UK heeft samen met brandstofspecialist Coryton bewijs geleverd dat fans van verbrandingsmotoren een gat in de lucht laat springen. Een compleet standaard Mazda MX-5 reed zonder problemen meer dan 1.600 km op fossielvrije brandstof en bezocht tussendoor 4 racecircuits om het beste van zichzelf te geven. Is de toekomst dan toch niet elektrisch?
Volgende Mazda MX-5 wordt hybride, verklapt topman
Denk je aan een Mazda MX-5, dan schieten je doorgaans termen als 'puur', 'licht' en 'wendbaar' tebinnen. Binnenkort mag je daar echter het woordje 'hybride' aan toevoegen, al belooft Mazda's management wel dat dit de oude kernwaarden niet ongedaan zal maken.