Ooit al bij de schoolmeester/juf moeten langsgaan omdat je huiswerk wel heel hard leek op dat van je buur of beste vriend? Mercedes en BMW lijken alvast dat lot beschoren. Beiden trokken immers naar de IAA in München met net dezelfde tactiek. Er een nagelnieuwe elektrische SUV voorstellen (de GLC en de iX3, lees hier onze vergelijking), en en passant plagen met een berline-EV.
Het licht vergeten
Tijdens de presentatie van de GLC kwam immers de elektrische C-Klasse – sorry, de C-Klasse met EQ Technologie – ook even langsrijden. Spijtig genoeg waren ze bij Mercedes vergeten het licht aan te doen, waardoor we maar enkele details van de elektrische C kunnen zien.
Wat we op de foto’s zien, is dus immershet front van de wagen. We herkennen de gesloten grille van de GLC, al krijgt de C-Klasse vier horizontale latten. Ook opvallend is de verlichting in de vorm van de Mercedesster. Verder zien we dat z’n lijn minder “coupé-achtig” loopt dan die van de recent gelanceerde CLA.
Meer dan 700 km
Over motoren en rijbereik spreekt Stuttgart voorlopig nog niet, maar aangezien de elektrische C-Klasse op hetzelfde MB.EA-platform als de GLC komt te liggen, lijken de parallellen logisch. De GLC krijgt een 800 volt platform en twee elektromotoren (één op elke as), gecombineerd met een versnellingsbak met twee verhoudingen. Het resultaat is vierwielaandrijving, 482 pk (360 kW) en een top van 210 km/u. De accu van dienst is 94 kWh netto groot en zegent de GLC 400 4Matic met 713 km range, reken dus op nog wat extra kilometers in deze meer aerodynamische berline.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen