Het lijkt een contradictie in terminis, moderne supercars op een klassiek auto-event. Wie echter ooit al richting Antwerp Classic Car Event trok (ACCE) weet dat het evenement een groot feest is van oud en nieuw. Met zelfs steeds meer prestigieuze automerken die er een minisalon houden. Dat levert natuurlijk een hoop lekkers op. Kijk even mee!

Moest je het gemist hebben, vandaag en morgen (7 en 8 mei) is het Antwerp Classic Car Event weer in volle galop. Een autofestijn in het park van Brasschaat waar autofans zich kunnen verlekkeren op automobiel goed. Of dat nu oud of nieuw is, de passie is de lijm die generaties bij elkaar brengt. Omdat steeds meer premium automerken hun weg vinden naar het evenement, valt er ook steeds meer modern supercarspul te rapen. En tussen al die oude Porsches, MG's en Ferrari's vormen ze een mooie afwisseling! Kijk even mee naar onze top 5:

Mercedes-AMG GT Black Series

Image
Antwerp Classic Car Event Supercars 2022

Hij mag dan wel al 2 jaar "oud" zijn, met dank aan corona is de kans klein dat je deze meest extreme incarnatie van de AMG GT ooit al in het echt hebt gespot - in de straat of op het autosalon. Dit trackdayspeeltje met nummerplaat puurt 730 pk uit zijn 4.0-liter V8. Daardoor heeft hij amper 9 seconden nodig om... de 200 aan te tikken. Toegegeven, er zijn supercars die dat sneller doen maar deze GT Black Series focust zich niet enkel op rechtdoorprestaties - zoals de knoert van een spoiler wel duidelijk maakt. Dit is een supercar die op circuit zowat alles in het stof laat bijten.

Lamborghini Huracan EVO

Image
Antwerp Classic Car Event 2023

Zeg niet "facelift" bij Lamborghini. Nee, de Italianen gebruiken liever de term "Evoluzione". Zo ook voor de Hurcan die tegenwoordig door het leven gaat als Hurcan EVO. Tegenwoordig met vierwielsturing en meer schermpraal... maar ook nog steeds met die overheerlijke atmosferische 5.2-liter V10. In deze EVO is dat blok goed voor 640 pk en 600 Nm. Tenslotte nog een Autofans-mening: de Huracan EVO is zowat de enige auto ter wereld die zowat met elke kleur weggeraakt.

Bentley Continental GT Speed

Image
Antwerp Classic Car Event Supercars 2022

Oke, we weten wat jullie denken: kan een luxesloep zoals een Bentley Continental GT een supercar zijn? Wel, in het geval van deze Continental GT Speed durven we daar toch over twijfelen. Niet in het minst door de krachtbron voorin. Deze sierlijke Brit herbergt namelijk een gigantische 6-liter W12 die maar liefst 659 pk en 900 Nm koppel naar de vier wielen mag sturen. Jep, meer dan die "in your face" Lambo hierboven. Kortom, een auto voor de echte connaisseur. ________

Mercedes SLS AMG Roadster

Image
Antwerp Classic Car Event Supercars 2022

Hoewel de SLS door zijn leeftijd wat tussen oud en nieuw valt, kan je niet ontkennen dat deze hommage aan de originele 300SL rijpt als goede wijn. Met een grotendeels handgemaakte carrosserie en motor is dit een future collectible vanjewelste. De Roadster die present tekende op het Antwerp Classic Car Event mag dan wel de "gullwingdeuren" missen... hij maakt dat ruimschoots goed door het heerlijke donkerbruine interieur. ______

Porsche 911 GT3

Image
Antwerp Classic Car Event Supercars 2022

Een lijstje supercars zonder een Porsche 911 GT3? Onmogelijk! En hoewel onze rug nog steeds aan het bekomen is van de rijtest met deze indrukwekkende smurf, begrijpen we waarom je voor zijn charmes kan vallen. Een Turbo S is op alle vlakken de betere daily maar op circuit is dit misschien wel de plezantste auto op deze lijst.

Ben jij op het ACCE geweest? En heb jij mooi spul gespot? Laat het zeker weten in de comments!

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen

Uitlaat

Dacia viert LPG-succes, maar is het ook een aanrader?

Dacia is één van de weinige constructeurs die ‘af fabriek’ een LPG-optie biedt op het volledige gamma. Met meer dan 1 miljoen verkochte modellen sinds 2010 (feest!) houdt het merk ook resoluut vast aan dat aanbod. Maar moet je het ook overwegen?

avatar
door William Meerschaut
4 dagen geleden

Column: Waarom de Hyundai Ioniq 5N het EV-landschap voorgoed verandert

Er wordt nogal makkelijk gestrooid met woorden als pionier, trendsetter, voortrekker of disruptor. Maar voor de Ioniq 5N is het hele arsenaal van toepassing. En wel hierom.

avatar
door William Meerschaut
8 dagen geleden

Busjesfans: 7 nieuwigheden van IAA bedrijfswagensalon die je moet gezien hebben! (2024)

Momenteel nog op het busjessalon in Hannover, binnenkort in je binnenspiegel op het linkse rijvak van de snelweg! Dit zijn de belangrijkste nieuwe bestelwagens vanop de IAA.

avatar
door Joram Van Acker
10 dagen geleden

Dieselalternatief? Dit verbruikt een zelfopladende hybride tijdens een langere rit

Diesel is dood, leve de benzine… Of liever: de hybride, want die wordt vaak aangeduid als dé manier om een dieselverbruik te halen zonder dat ‘sap van de duivel’ te verstoken. Wat gebeurt er echter wanneer je zo’n zelfopladende hybride blootstelt aan een langere rit? Wij zochten het uit met de Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid.

avatar
door Joram Van Acker
15 dagen geleden

Opinie: Vlaanderen, stop met het pesten van weggebruikers

Op voorwaarde beticht te worden van gratuit volksmennerij, moet mij toch iets van het hart, 'o dierbaar Vlaanderen. Want het pestgedrag jegens de weggebruiker heeft de voorbije jaren een absoluut dieptepunt bereikt. Genoeg is genoeg.

avatar
door Yves Wouters
24 dagen geleden

Interview Frank Van Gool, Febiac: “We zijn voorstander van belasting op autogebruik in plaats van bezit.”

Sinds 1 juli heeft Febiac, de overkoepelende federatie van automerken, een nieuwe CEO. Frank Van Gool start als voormalige topman van Renta (federatie van voertuigenverhuurders) en als gedelegeerd bestuurder van Mobia (de koepelorganisatie van de sectorfederaties FEBIAC, Renta en TRAXIO) met een pak automotive bagage aan zijn nieuwe opdracht. Autofans peilde naar zijn visie en opinies, en kreeg duidelijke antwoorden.

avatar
door William Meerschaut
26 dagen geleden

Groep Gregoir diversifieert, voegt lifestyle toe naast de verkoop van auto’s, en heeft daar goede redenen voor

Het lijkt misschien een *fait divers*, maar als een gevestigde groep als Gregoir zich niet langer exclusief focust op de verkoop van wagens en motoren, dan is daar een goede reden voor. Wij gingen vragen stellen aan CEO Hervé Gregoir, die ons ontving in zijn nieuw aangekocht kasteel. En laat dat meteen de kapstok zijn van zijn nieuwe business.

avatar
door William Meerschaut
26 dagen geleden

Opinie: Zit er dan toch leven in Smart?

Ik moet iets bekennen. Sinds de heropstanding van ‘het nieuwe Smart’ met de ‘hastag 1’ (wie verzint zo’n naam ook?), was ik niet bepaald omvergeblazen door het design en de filosofie van de nieuwe modellen. Maar die mening ga ik nu bijstellen.

avatar
door William Meerschaut
30 dagen geleden

Tweedehands - De goedkoopste Polestar 1 vind je gewoon in… België

Zeven. Meer aanbiedingen vind je niet terug in Europa als je de gekende websites afschuimt naar een gebruikte Polestar 1 (althans toch op het moment dat we deze lijnen schrijven). Met prijzen tot 175.000 euro komen ze ook niet goedkoop. Maar de meest bereikbare Polestar 1 vind je terug bij Van Mossel in Antwerpen, voor een bedrag dat al een pak aantrekkelijker wordt.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Opinie: Tesla kijkt tegen een steeds groter wordend probleem aan… Elon Musk

Hoewel de inschrijvingscijfers in ons land nog positief zijn [(dank u, Vlaamse EV-premie)](https://autofans.be/nieuws/advies/53644-de-vlaamse-ev-premie-er-dit-zijn-de-voorwaarden-en-de-aanvraagprocedure-2024), heeft Tesla het wereldwijd moeilijk om haar ambitieuze doelstellingen te bereiken. Het merk krijgt bovendien steeds meer te lijden onder de strapatsen van eigenaar Elon Musk, die niet bepaald bekend staat om zijn smetteloos en onkreukbaar imago.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden