In afwachting van de échte M4 zet BMW de M440i xDrive voor onze neus. Of die waardig is als chauffe-plat voor die dikke 4 Reeks? Dat zoeken we deze week uit.
Bentley wil minstens hybride in 2026 en volledig elektrisch in 2030. De 6.0 W12 zoals hij onder de motorkap van deze Continental GT zit, is dus met uitsterven bedreigd. Tijd voor een eresaluut in de beste Continental GT die Bentley ooit bouwde.
Of we geen zin hadden in een test met een GT-R, vroegen ze bij Nissan. "Niet zomaar eentje hoor..." En zo komt het dat wij van de kers op de taart in de Nissan-vloot proefden.
De Turbo-badge is voor Porsche zo mythisch dat ze de letters zelfs recycleren voor de elektrische modellen. Al begon het allemaal bij de 911. Deze nieuwe generatie 911 Turbo S moet de apotheose zijn van 45 jaar turbokracht bij Porsche.
De komende weken duiken we bij Autofans in de digitale archieven op zoek naar de leukste content die we het voorbije decennia wisten te maken. Want als wij niet buiten mogen, dan laten we ons verleden nog eens buiten. In 2016 gingen we op stap met een Brit uit Woking: de McLaren 570S.
Het grootste enigma in de huidige Mercedes-catalogus moet wel de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé zijn. Wie de zaak er niet makkelijker op maakt? Deze 53 4Matic+.
De radicaalste en meest spartaanse Cayman is terug: Porsche bouwt ook een GT4-versie van zijn 718 Cayman. Goed nieuws voor de puristen: deze keer is de productie niet beperkt. Of 'm dat minder extreem maakt? Tijd voor een test!
Na twintig jaar is het dan toch zover: BMW heeft eindelijk een M8. Wat die waard is, zoeken we uit aan de hand van zijn krachtigste versie: de maar liefst 625 paarden tellende M8 Competition.
Dat deze Polestar 1 er sterk als een Volvo uitziet, is geen toeval. Dit eerste Polestar-product heeft immers nog veel gemeen met moederhuis Volvo. Al belooft dat in de toekomst anders te worden. Tijd voor een eerste kennismaking.
Bij Lexus hebben ze twee lekkere coupés in het gamma zitten. Beide wagens hebben de looks van de toekomst, en die van de RC zijn dit jaar bijgewerkt. Of dat gevolgen heeft voor ons oordeel over de auto? Lees even mee.
Ford houdt van leedvermaak. Omdat het 50 jaar geleden was dat Jacky Ickx aan het stuur van de Ford GT40 een heroïsche overwinning behaalde in de 24 Uren van Le Mans besliste Blauwe Ovaal om die strijd opnieuw in scène te zetten. En ons met enkele collega’s uit te nodigen in Lommel voor een testrit met de Ford GT.
In tijden waar SUV's als onkruid door het autolandschap woekeren besluit BMW de tweede iteratie van de 8 Reeks te lanceren. Geen nieuw luxebroertje van de 7 Reeks, wel de opvolger van de 6 Reeks. Ingewikkeld? Geen nood, wij gaan op pad met de 840d om je wegwijs te maken.
We hoeven het je niet meer te vertellen, de Toyota Supra is terug! Tegenwoordig onder het GR-submerk en met Duitse genen aan boord. Weet de vijfde generatie de torenhoge verwachtingen in te vullen? Tijd voor het Autofans-oordeel.
Met veel lawaai rolt de F-Type SVR door de straat. Hoofden draaien, hij is talk of the town. Maar is de "F SVR" een supercar, of gewoon wat spierballengerol van de Britse ingenieurs?
De terugkeer van een legende, daar hangt altijd een herculisch risico aan vast. Is de nieuwe A110 een complete slag in het gezicht van de oude? Of een fenomenale comeback om duimen en vingers af te likken? Laten we maar hopen op dat laatste.
De GTS-uitvoering is voor een roedel aan Porsches de sweet spot. Bij de 718 Cayman is het, tot de komst van de GT4, zelfs de meest vermogende uitvoering. Daardoor meteen ook de beste 718 van het moment?
BMW vond nog een leegte tussen de M4 Competition en de tot 700 stuks gelimiteerde M4 GTS. Opvulling? Deze M4 Competition Sport. Een modelletje dat niet gelimiteerd is in aantal maar wel in tijd. De M4 om te hebben?
Een halve eeuw bleef één van de meest iconische sportwagens in de wereld afwezig op de Europese markt. Maar wanneer de Mustang in 2015 het water over stak bleek Fords vrees ongegrond; de pony ging als zoete broodjes de toonbank over. Waardoor Blauwe Ovaal snel is om een opgefriste versie te lanceren, met een meer Europees karakter.
Zoek ze maar eens op, achterwielaangedreven coupés met een atmosferische V6-benzine die momenteel bij de dealer in Europa staan. Een zoektocht die je rechtstreeks naar maar één uitkomst zal brengen. Waardoor de Nissan 370Z echt wel de laatste der Mohikanen is. Op meerdere vlakken...
Bentley is klaar met haar nieuwe generatie Continental GT. Voor die echter de spelerparkings van Europa's meest succesvolle voetbalclubs mag betreden gingen we nog even op pad met de krachtigste variant van de huidige generatie. 710 uitzwaaihanden sterk, die Supersports.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Audi E-Tron GT Quattro (2021)
Bedankt, Ronny! Dat weggetje rond het trainingsveld is eigenlijk perfect voor onze stilstaande...
Door Wim Bervoets 12 uur geleden
Rij-impressie + video: Audi E-Tron GT Quattro (2021)
Mooie en duidelijke reportage over deze top Audi. Dikke duim. Ik kijk al uit naar de dag dat...
Door Ronny Vandezande 15 uur geleden
VW wil jouw mening over de ID.3 Convertible
Ik rij nu al cabrio die waarom zou ik niet elektrisch cabrio rijden? Maar geen rollbar! En graag...
Door Charly Vanmassenhove 1 dag geleden
Vraag: Moet Volvo een elektrische stationwagen op de markt brengen?
Een goede Cx is belangrijk om het verbruik te drukken, ook elektrisch. Dus die station zal er wel...
Door JL 1 dag geleden