Deze ochtend zwierde Ford de Belgische prijzen van de Mustang onze brievenbus binnen waarna ze vertrokken met een heftige burnout. Hoe verhoudt de Mustang zich tegenover de concurrentie op prijsgebied? Een koopje? Wees daar maar zeker van...
We zijn er zeker van dat alle andere merken vandaag wat kwaad zijn op Ford, want met een kostprijs van 35.000 euro voor de 2.3-liter Ecoboost Mustang en 40.000 euro voor de 5.0-liter V8 Mustang zetten ze niet alleen een koopje op de markt, het lijkt te goed om waar te zijn.
Die eerst is namelijk goed voor 314 pk en de machtige V8 pompt 418 pk naar de achterwielen. Wij grasduinden een door het aanbod van de concurrentie en kwamen tot de constatatie dat qua prijs/pk-verhouding je op de Belgische markt niets in die categorie vindt. Of in mensentaal; Ford steekt alle merken eens goed de loef af:
BMW 420i coupe: 35.950 euro
Hij wordt gezien als de belangrijkste concurrent voor de Mustang in Europa. Voor de instapbenzine met 'maar' 184 pk ben je meteen al meer geld kwijt dan voor de krachtigere 2.3-liter Ecoboost.
BMW M4: 79.350 euro
Oké, de M4 heeft een stuk meer opties en ook 431 pk, maar het is toch frappant dat je bijna het dubbele betaalt tegenover de 5-liter V8 Mustang.
Audi TT 2.0 TFSI: 38.900 euro
Bij het merk met de vier ringen krijg je voor zo'n 39.000 euro 230 pk onder de kap, een geweldig dashboard en... tja... voorwielaandrijving.
Audi RS 5: 83.940 euro
Een gevalletje 'M4'. De Audi RS 5 kost het dubbel van de Mustang met V8, al kan hij wel meer prestige, 450 pk en een luxueuzere afwerking voorleggen.
Toyota GT86: 31.990 euro
Puur als autoliefhebber gezien misschien wel de leukste vergelijking. Je betaalt minder voor de GT86, je weet dat het heerlijk rijdt, maar je moet het met een stuk minder koppel doen...
Peugeot RCZ R: 40.470 euro
270 pk, een heerlijke carrosserie, maar net zoals de TT met voorwielaandrijving. De vraag is ook maar of je zo'n klein 1.6'je prefereert boven een brullende V8.
Lexus RC F: 85.910 euro
Met eveneens een 5.0-liter V8 onder de kap rechtstreekse concurrentie. Al perst lexus 450 pk uit het blok. De prijs? Die is weer navenant.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden