Waarom de Ford Mustang het koopje van het jaar is

mustang-prijs-vergelijking

Deze ochtend zwierde Ford de Belgische prijzen van de Mustang onze brievenbus binnen waarna ze vertrokken met een heftige burnout. Hoe verhoudt de Mustang zich tegenover de concurrentie op prijsgebied? Een koopje? Wees daar maar zeker van...

We zijn er zeker van dat alle andere merken vandaag wat kwaad zijn op Ford, want met een kostprijs van 35.000 euro voor de 2.3-liter Ecoboost Mustang en 40.000 euro voor de 5.0-liter V8 Mustang zetten ze niet alleen een koopje op de markt, het lijkt te goed om waar te zijn.

Die eerst is namelijk goed voor 314 pk en de machtige V8 pompt 418 pk naar de achterwielen. Wij grasduinden een door het aanbod van de concurrentie en kwamen tot de constatatie dat qua prijs/pk-verhouding je op de Belgische markt niets in die categorie vindt. Of in mensentaal; Ford steekt alle merken eens goed de loef af:

BMW 420i coupe: 35.950 euro

Hij wordt gezien als de belangrijkste concurrent voor de Mustang in Europa. Voor de instapbenzine met 'maar' 184 pk ben je meteen al meer geld kwijt dan voor de krachtigere 2.3-liter Ecoboost.

BMW M4: 79.350 euro

Oké, de M4 heeft een stuk meer opties en ook 431 pk, maar het is toch frappant dat je bijna het dubbele betaalt tegenover de 5-liter V8 Mustang.

Audi TT 2.0 TFSI: 38.900 euro

Bij het merk met de vier ringen krijg je voor zo'n 39.000 euro 230 pk onder de kap, een geweldig dashboard en... tja... voorwielaandrijving.

Audi RS 5: 83.940 euro

Een gevalletje 'M4'. De Audi RS 5 kost het dubbel van de Mustang met V8, al kan hij wel meer prestige, 450 pk en een luxueuzere afwerking voorleggen.

Toyota GT86: 31.990 euro

Puur als autoliefhebber gezien misschien wel de leukste vergelijking. Je betaalt minder voor de GT86, je weet dat het heerlijk rijdt, maar je moet het met een stuk minder koppel doen...

Peugeot RCZ R: 40.470 euro

270 pk, een heerlijke carrosserie, maar net zoals de TT met voorwielaandrijving. De vraag is ook maar of je zo'n klein 1.6'je prefereert boven een brullende V8.

Lexus RC F: 85.910 euro

Met eveneens een 5.0-liter V8 onder de kap rechtstreekse concurrentie. Al perst lexus 450 pk uit het blok. De prijs? Die is weer navenant.

Laatst gepubliceerd

Reacties (31)

Plaats een reactie
GeoBem 13:33
afbeelding van GeoBem

Vergeet de 10.000EUR BIV niet.

Sven 13:56
afbeelding van Sven

er van uitgaand dat de 199 g/km CO2 die rondgaat als CO2-waarde correct is, komt de BIV voor de 2.3 EcoBoost op 1.713 euro, met een jaarlijkse VerkeersBelasting van 495 euro. De V8 perst inderdaad 10.500 euro BIV en 2.400 euro jaarlijkse VB uit je portefeuille (aan 320 g/km CO2), maar dat doet de Lexus ook.

Yvesw 14:00
afbeelding van Yvesw

En doen we even de grappige berekening, dan kan je mét de dure BIV 4 jaar rondtoeren met de V8 Mustang en nog steeds goedkoper uitkomen dan met een RS 5 :-) Want die pompt eveneens een stevige 246 g/km C02 de lucht in en voldoet niet aan EURO6.

De restwaarde is natuurlijk een ander punt...

GeoBem 14:18
afbeelding van GeoBem

Restwaarde van die RS5 zal ook niet veel zijn.
Om (nieuw) V8 te rijden is het zeker wel een "koopje".

william 10:59
afbeelding van william

ik heb vernomen dat de BIV voor de mustang ecoboost 2.3 bijna 5000 euro is !!
klopt dat wel ??
wie weet de juiste BIV op deze mustang ?

Frank 20:52
afbeelding van Frank

954€

Ford 12:14
afbeelding van Ford

www.belastingportaal vlaanderen.be
fastback Mustang euro 6 ecoboost 179 gr. = 954 € BIV in vlaanderen en 437,9 € jaarlijks

Piet 13:40
afbeelding van Piet

In Vlaanderen betaal je biv op uitstoot
950€ voor ecoboost 2,3

Fernand Castro 13:05
afbeelding van Fernand Castro

5.000€ zal ook wel goed zijn hé voor Belgie toch)

Patat 14:37
afbeelding van Patat

Alhoewel ik veel sympathie heb voor musselcars omwille van de prijs/PK verhouding, wil ik ze toch niet vergelijken met BMW M, AMG of Audi RS'en. Dat is een totaal ander universum qua motortechnologie, elektronica, rijgedrag en vooral afwerking. Amerikanen blijven Amerikanen, mijlen ver achterstand op wat Duitse ingenieurs voortbrengen. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

Piet 13:41
afbeelding van Piet

Zeker met hun sjoemelsoftware

Alain 14:42
afbeelding van Alain

Juist de Duitsers brengen altijd iets nieuw uit dat snel kapot gaat, elektronica BMW bekend, Mercedes S class 2011 en 56000 km vervangen systeem ABS, servo lekte na 1200km, ventilator..dashbord in brand, motor lampje brand voor de 4 keer, nu zou contact zijn maar vinden het niet. boite maakt lawaai.
Probeer maar eens iets dat in Duitsland van plastic gemaakt is (vb aan dashbord) te veranderen zonder te breken..good luck doe dat met gelijk welke amerikaan..no problemo.

mijn camaro van 1985 had 385000km vervangen bougies, remmen, boite olie en olie..kosten iets anders 0 euro...

Spijtig dat ze hier zo zijn met hun belastingen want er kwam niets anders binnen bij mij..
Cheers

Techno Patat 16:12
afbeelding van Techno Patat

Eventjes duidelijk maken, ik ken deze patat niet ze ;-)! Wij hebben dikwijls heel andere meningen!

En jammer genoeg nu weer, amerikanen waren vroeger grenzenverleggend makker! Zij hadden in de jaren '60 al automatisch dimmende koplampen, cruisecontrol en god weet wat nog allemaal... Dingen die wij pas veeeeeel later zagen!

Toegegeven, in de jaren 80 zijn ze lang blijven stilstaan, maar de nieuwe mustang gt350 zijn V8 motor bijvoorbeeld heeft meer, nieuwere en zottere technologie aan boord dan heeeel veel duitsers hoor ;-)! De Duitsers zijn in het algemeen wel wat verder doorgegaan met het ontwikkelen van vele snufjes. Maar zeggen dat de Amerikanen altijd al mijlen achterstand hebben is helaas verre van weer ;-)!

Kevin De Smet 15:00
afbeelding van Kevin De Smet

Voor 40.000€ koos ik toch liever de Camaro een paar jaartjes geleden, rijdt misschien iets minder lekker dan deze Mustang, maar wat een leippe bak toch!

Adriaan 12:26
afbeelding van Adriaan

Jullie zijn er eentje toch wel vergeten: de nissan 370z 38500euro met 328pk.

Joey 08:15
afbeelding van Joey

hey ik zou graag een mustang eco boost kopen, maar zou graag weten wat voor extra kosten ik in een jaar ga hebben ik zie hier verschillende opmerkingen op BIV das precies wel duidelijk tussen de 900 en de 2000eu maar verzekering en verbruik

Frederik 08:00
afbeelding van Frederik

Ik ben aan het twijfelen tussen de ecoboost of Audi S3 Berline(5deurs) voor deze betaal ik 5-6000 meer maar heeft wel quattro,5deurs en nog iets sneller.(en vooral lichter).

Moeilijke keuze..

Iemand meer correcte info over BIV en jaarlijkse tax?

alain 14:44
afbeelding van alain

doe de opties dat standaard zijn bij de mustang eens bij Audi...don t cry for me ...

Frederik 08:01
afbeelding van Frederik

Ook even melden dat ford doodleuk de basisprijzen met 2000euro heeft verhoogd, het basismodel kost nu 37000 ipv 35000

Adriaan 11:14
afbeelding van Adriaan

Dat hebben ze gedaan omdat de euro zo zwak staat tegenover de dollar tegenwoordig.

Sman 01:09
afbeelding van Sman

Ja, da's waar, door de constante schommelingen kan ik maar offerte krijgen als de auto in de garage wordt geleverd, serieus minpunt, langs andere kant krijg je nogaltijd veel waar voor je geld in vergelijking met Europese wagen

peter 22:46
afbeelding van peter

voor een 2.3 eco betaal je 950 biv en 460 jaarlijkse taks
je koopt hem best in belgie en dit voor 40000 all in

Sharonneke 12:46
afbeelding van Sharonneke

wat is biv? en is het 460 € taks per jaar?

Cambird 17:00
afbeelding van Cambird

Heb juist een firebird van 1993 gekocht 3.4cyl voor 4000 euro en nog eens in orde maken een 2000 erbij ik zet hem op de baan en WAAAATTTTTT 1700euro biv en 1100 rijtaks op een jaar..Schandalig..biv zegt 292 co/g ik kom met het bewijs uit de States en Duitsland dat het maar 193 is. Dat moet je ons bewijzen met de moteur nummer en gm moet dit goed keuren.
Hallo alle motors zijn hetzelfde..geen avans..ga wagen verkopen en mustang halen of naar wallonie gaan wonen biv 61.5 euro al classic car en rijtaks rond de 400.....

Jurgen Van Rooy 15:00
afbeelding van Jurgen Van Rooy

Wat de Ford Mustang 2.3 Eco betreft is er nog een zeer groot verschil tussen de handgeschakelde versie en de automaat, zowel qua co2 uitstoot én dus ook BIV als qua verbruik!!! Veel is ook afhankelijk waar je de wagen in België inschrijft, zo betaal je voor de V8 in Wallonië "slechts" de helft BIV dan in Vlaanderen, zo'n 5000€ ipv 10500€! Voor de 2.3 Eco betaal je in Wallonië dan weer iets meer BIV dan in Vlaanderen. Voor snelle sportkarren moet je niet in dit apenland wonen dat is duidelijk!

Falco 13:53
afbeelding van Falco

Ik hoor hier nogal verhalen een mustang voor 35000 ma wel zonder de btw en paar opties meer heel af kost 2.3 41000 euro want ik heb een dus laat je niks wijs maken Groetjes

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws