Op zoek naar een nieuwe compacte SUV? Dan heb je ongetwijfeld enkele Duitse merken op je lijstje staan. Maar wist je dat de Suzuki Vitara kan schermen met een uitgebreidere standaarduitrusting? Kiezen voor deze Japanner kan je dus heel wat geld besparen.
De zoektocht naar een nieuwe auto is er vaak een van kijken en vergelijken. Van modellen, kofferruimtes en catalogusprijzen, maar ook van opties. En daar hebben de Japanse merken traditiegetrouw een voordeel, en zeker Suzuki. Opties waar je bij klassieke Europese merken - en in het bijzonder Duitse merken - vaak voor moet bijbetalen, zijn bij Suzuki helemaal standaard.
Standaard? Tuurlijk!
Neem nu automatische airco. Standaard op elke Vitara, en een optie bij heel wat Duitse merken. Zelfs bij de premiummerken zo blijkt, waar je al snel 500 tot 600 euro oplegt om de temperatuur aan boord automatisch in te stellen. Nog op vlak van comfort zien we bijvoorbeeld zetelverwarming standaard vanaf de Vitara GL+. Kijk je bij de klassieke Europese merken, dan betaal je voor deze optie makkelijk vaak 300 euro of meer. Ook qua veiligheid schermt de Vitara GL+ standaard al met heel wat snufjes. Een achteruitrijcamera bijvoorbeeld, die parkeren een heel stuk makkelijker maakt. Wil je op een scherm zien wat er achter je auto gebeurt als je achteruitrijdt, dan betaal je bij de Duitse merken ook hier weer minstens 300 euro. De Suzuki pakt bovendien uit met een dodehoekwaarschuwing, die in de achteruitkijkspiegel aangeeft wanneer er iemand in je dode hoek zit. Voordeel voor jou? Makkelijk bijna 500 euro.
Value for money
De Vitara met de meeste value for money is ongetwijfeld de Vitara GL+. Voor 24.099 euro krijg je dus standaard een adaptieve cruise control, digitale radio, automatische airco, zetelverwarming, een achteruitrijcamera en dodehoekwaarschuwing. Om maar enkele zaken op te noemen. Bij een Duitse concurrent met dezelfde catalogusprijs moet je bijbetalen voor die opties, en dan komt er al makkelijk nog eens 2.000 euro extra bij. Nu, geen paniek: er is een Suzuki Vitara voor elk budget. Je rijdt je Suzuki-verdeler immers al buiten met een mild hybrid Vitara GL vanaf 17.799 euro. En de Vitara GLX doet nog een schepje bovenop de GL+: voor 25.799 euro is deze Vitara niet alleen luxueuzer aangekleed, maar doet hij er nog eens onder meer parkeersensoren en een navigatiesysteem bovenop. Laat je dus niet automatisch verleiden door de bekende usual suspects als je een nieuwe compacte SUV zoekt. Wie echt slim is, die kijkt, vergelijkt en... bespaart!
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden