Oeps: Kia's nieuwe logo is zo onleesbaar dat 30.000 mensen per maand zoeken naar "KN Car"

Kia Logo KN

Een nieuwe huisstijl, een nieuw logo en straffe producten, het gaat Zuid-Koreaanse autobouwer Kia voor de wind. Eén kleine hobbel in de weg richting faam echter, want het nieuwe logo van Kia lijkt zo onleesbaar dat mensen massaal op zoek gaan naar "KN Car" op Google.

Kia's nieuw designtaal weet een indruk na te laten in het straatbeeld. Waardoor modellen van het merk een hoop meer aandacht kregen dan vroeger. Zoals het hoort gaan geïnteresseerde mensen richting het interwebs om op te zoeken welke auto ze nu juist in het straatbeeld hebben gezien. Klein probleempje echter voor Kia, want maandelijks zoeken maar liefst 30.000 mensen naar een model van "KN" en niet van Kia... met dank aan het nieuwe logo.

KN?

Eerlijk is eerlijk, ken je geen zuurdesem van auto's, dan lijkt het nieuwe logo van Kia inderdaad de letters K en N te spellen. Na het lanceren van het nieuwe logo in 2021 toont Google Trends dan ook een serieuze groei naar de zoektermen "KN Car", "What is KN" en "KN Telluride". Hoewel vooral Amerikaanse Googelaars de term leven inblazen is hetzelfde zichtbaar in het VK, Canada en Australië.

In België is de trend niet meteen zichtbaar. Niet dat Kia er echt wakker van ligt, want op maandbasis zoeken wereldwijd maar liefst 1.83 miljoen mensen naar de term "KIA" op Google. Waardoor die 30.000 mensen maar klein bier zijn. En daarnaast krijgt het merk hierdoor wat extra exposure.

Bekijk hier onze review van de "KN" Sportage:

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws