Officieel: Audi RS5 Cabriolet

Na de coupé heeft Audi nu ook de cabriolet voorgesteld. Onder de kap ligt dezelfde 4,2l V8 FSI met 450 pk en 430 Nm als in de gesloten variant. Het gewicht is spijtig genoeg gestegen met een 120 kg, maar zoiets valt spijtig genoeg niet te vermijden.

De RS5 Cabriolet kan zich onderscheiden van zijn stalgenoot niet alleen door het ontbreken van een vast dak, maar ook door de volledige LED achterlichten, gereviseerde diffusor, een nieuwe spoiler van carbon op de kofferklep en een nieuw setje 19" tienspaaks-velgen.

Onder de kap dezelfde 4,2l V8 met 450 pk en 430 Nm. De kracht wordt naar alle vier wielen gestuurd via Audi's Quattro systeem met centrale torque vectoring differentieel. Zo kan deze cabriolet in 4,9 seconden naar 100 schieten. Ophouden doet hij standaard bij 250 km/u, maar als je het heel lief vraagt kan de begrenzer weggehaald worden en dan houdt hij pas op bij 280 km/u.

De RS5 Cabriolet ligt 20 mm lager dan de standaard A5 cabrio en krijgt natuurlijk een hoop extra versteviging mee. Tegenover zijn gesloten RS variant is het gewicht gegroeid met niet minder dan 120 kg tot 1920 kg, maar dat is spijtig genoeg onvermijdelijk bij het ontwikkelen van een cabriolet.

Via het Audi Drive Select systeem kan de bestuurder de uitlaatnoot naar wens aanpassen, een echte sportuitlaat blijft wel nog een optie.

In Duitsland gaat deze RS5 Cabriolet vanaf een € 88.700 spreekwoordelijk over de toonbank gaan, prijzen bij ons zijn voorlopig nog niet bekend. Hij zal bij de dealers staan in begin 2013, voorstelling aan het publiek op het autosalon van Parijs.

Reacties: 3 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Wim 20:50
afbeelding van Wim

mogen ze altijd voor mijn deur parkeren

duckje 21:20
afbeelding van duckje

ik vind hem wel mooi in dat blauw.

Techno Patat 21:36
afbeelding van Techno Patat

Dat het gewicht stijgt is idd onvermijdelijk, maar dat hij 2 ton weegt roch niet? Een M5 weegt niet veel meer dan dat :O!

Die nieuwe velgen zijn een verbetering, want die tt-rs/rs3 velgen vond ik behoorlijk lelijk!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws