Officieel: Chevrolet Corvette C7 Stingray

Chevrolet Corvette C7 Stingray

Chevrolet heeft zojuist de laatste nieuwe generatie van hun Corvette sportwagen voorgesteld op het autosalon van Detroit. Eerder kregen we al enkele lekken te zien, nu de officiële foto's en details. Deze zevende generatie krijgt terug de legendarische Stingray naam mee.

Onder de kap een kersverse small-block 6,2l V8. Deze produceert niet minder dan 450pk (610 Nm) en is gekoppeld aan een manuele bak met 7 versnellingen. De transmissie is uitgerust met active rev matching technologie die automatisch het toerental omhoog brengt voor de gewenste versnelling. Een automatische zesbak is ook beschikbaar.

General Motors heeft nog geen gewicht vrijgegeven maar hij zou een beter power-to-weight ratio hebben dan de Porsche 911 en Audi R8. De wagen is 57% steviger dan de vorige generatie en biedt directere sturing. Alle parameters van de wagen (transmissie, ophanging, uitlaaat,..) kunnen aangepast worden via een ride control draaiknop.

Deze C7 maakt op visueel vlak de grootste sprong sinds de C5. De lange neus van de vorige generaties blijft behouden. De rest van de wagen durft wel eens vergeleken te worden met een Nissan GT-R of een Ferrari 599, maar dan op z'n Amerikaans. Op welke wagen hij het meest lijkt kunnen we voorlopig nog niet zeggen. Dat hij er schitterend uitziet, dat wel.

Aan de achterkant vinden we de gevreesde Camaro achterlichten terug. Hierover was het meeste rumoer bij het lekken van eerdere beelden maar echte Corvette-fans zullen zich wel vlug over deze designkeuze zetten. Vier centrale uitlaten sluiten het plaatje vanachter mooi af.

Het interieur heeft overigens ook een serieuze update gekregen naar de 21ste eeuw. Alle elementen zijn geïnspireerd door een gevechtsvliegtuig en zijn naar de bestuurder toe gericht. Chevrolet heeft het interieur rijkelijk met leder en carbon versierd. De instrumentencluster is ook compleet digitaal en is volledig aanpasbaar naar wensen van de bestuurder

De tractiecontrole en andere technologische hulpmiddelen behoren tot de top van hun generatie, aldus Chevrolet. Deze zevende generatie is volgens General Motors executive Reuss het neusje van de zalm in de sportwagenwereld.

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Dequal 01:30
afbeelding van Dequal

Knap ontwerp, ik ben alvast fan! :)

Wim 07:12
afbeelding van Wim

vet, leuke cockpit

Yvesw 10:03
afbeelding van Yvesw

Knap ding met eindelijk een strak design. De vorige bleven wat hillbilly. Al vrees ik nu wel voor de prijs, een Corvette (en bij uitbreiding een Dodge Viper) moet toch de betaalbare sportwagen blijven voor het Amerikaans volk. Ik denk dat met al de technologie die er in dit model zit het kostenplaatje ook serieus naar boven gaat...

Rob 11:39
afbeelding van Rob

Ruige wagen! In mijn ogen een waardige opvolger voor de tijdloze C6.
Alleen het interieur... Het is mij te modern, ze hebben te veel hun best gedaan. Klinkt gek, maar in een Vette heb je geen digitale meters, carbon sierlijsten of een navi nodig. Überhaupt een fatsoenlijk interieur (wat dit wel is) is niet nodig. Gewoon kneiterhard plastic, snelheidsmeter, toerenteller, benzinemeter en een honkbalknuppel als versnellingspook, meer niet :-)

Nathan 16:34
afbeelding van Nathan

Ik kan me wel vinden in jouw mening, maar Chevrolet wou net van dat imago af, vandaar de "opwaardering". Als ze hem tegen Duitsers willen concurreren moet het ook op interieurvlak goed zitten éh.

Rob 22:14
afbeelding van Rob

Dat is zeker waar, het was dan ook geen verwijt naar Chevrolet. Het was meer mijn persoonlijke smaak.

Cuore Sportivo 15:12
afbeelding van Cuore Sportivo

Die ziet er goed uit! En dat interieur vind ik ook erg geslaagd!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws