Chevrolet heeft zojuist de laatste nieuwe generatie van hun Corvette sportwagen voorgesteld op het autosalon van Detroit. Eerder kregen we al enkele lekken te zien, nu de officiële foto's en details. Deze zevende generatie krijgt terug de legendarische Stingray naam mee.
Onder de kap een kersverse small-block 6,2l V8. Deze produceert niet minder dan 450pk (610 Nm) en is gekoppeld aan een manuele bak met 7 versnellingen. De transmissie is uitgerust met active rev matching technologie die automatisch het toerental omhoog brengt voor de gewenste versnelling. Een automatische zesbak is ook beschikbaar.
General Motors heeft nog geen gewicht vrijgegeven maar hij zou een beter power-to-weight ratio hebben dan de Porsche 911 en Audi R8. De wagen is 57% steviger dan de vorige generatie en biedt directere sturing. Alle parameters van de wagen (transmissie, ophanging, uitlaaat,..) kunnen aangepast worden via een ride control draaiknop.
Deze C7 maakt op visueel vlak de grootste sprong sinds de C5. De lange neus van de vorige generaties blijft behouden. De rest van de wagen durft wel eens vergeleken te worden met een Nissan GT-R of een Ferrari 599, maar dan op z'n Amerikaans. Op welke wagen hij het meest lijkt kunnen we voorlopig nog niet zeggen. Dat hij er schitterend uitziet, dat wel.
Aan de achterkant vinden we de gevreesde Camaro achterlichten terug. Hierover was het meeste rumoer bij het lekken van eerdere beelden maar echte Corvette-fans zullen zich wel vlug over deze designkeuze zetten. Vier centrale uitlaten sluiten het plaatje vanachter mooi af.
Het interieur heeft overigens ook een serieuze update gekregen naar de 21ste eeuw. Alle elementen zijn geïnspireerd door een gevechtsvliegtuig en zijn naar de bestuurder toe gericht. Chevrolet heeft het interieur rijkelijk met leder en carbon versierd. De instrumentencluster is ook compleet digitaal en is volledig aanpasbaar naar wensen van de bestuurder
De tractiecontrole en andere technologische hulpmiddelen behoren tot de top van hun generatie, aldus Chevrolet. Deze zevende generatie is volgens General Motors executive Reuss het neusje van de zalm in de sportwagenwereld.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 17 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 20 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden