Voor softie Europa bouwen ze bij Ford nog een Mustang met een zachtere ophanging maar voor den Amerikaan zelf tonen ze op de SEMA-beurs een stevigere variant van hun pony car.
De Mustang GT King Cobra krijgt een aantal extra's tegenover de gewone Mustang GT die ze in Amerika commercialiseren. Zo zit er een Drag Pack op, dat pakket bestaat uit verstevigde verbindingen tussen het wiel en de achteras en je krijgt er achteraan ook een subframe met verstevigde lagers bij. Die moeten meer grip verzekeren om een optimale acceleratie te garanderen.
Verder zit er ook een Handling Pack - met nieuwe schokdempers, kortere veren en een stabilisatorstang - en een Super Pack op de wagen. Dat laatste heeft betrekking tot de motor, waarbij onder andere een andere supercharger gemonteerd wordt en ook de elektronica wordt aangepast.
Exacte gegevens wil Ford Racing niet meegeven, al fluisteren ze wel dat de 5.0 V8 meer dan 600 pk onder de kap heeft zitten. Eén van de prototypes legde de quarter-mile op de Milan Dragway in Michigan af in 10,97 seconden, sneller dan een Nissan GT-R of een Ferrari Enzo dus, en even snel als een Corvette Z06.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 12 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden