Er kwam een Audi Q7 e-tron, dat was alles behalve een geheim. Naar goede gewoonte maakt de Volkswagen daags voor de aanvangst van het salon alle info bekend. Een grote aankondiging was deze Q7 e-tron.
Een auto die op papier enorm sterk lijkt te zijn. De Q7, wat nog steeds een groot bakbeest is, krijgt een 3.0 TDI onder de kap met 258 pk. Dat blok wordt vergezeld met een 126 pk sterke elektromotor. Allemaal samen dus goed voor 373 pk en 700 Nm. Het blok wordt gekoppeld aan een achttraps Tiptronic automaat, een manuele bak behoort niet tot de mogelijkheden.
Dat de sprint naar 100 km/u in ongeveer zes seconden wordt afgewerkt en dat de topsnelheid 225 km/u bedraagt is leuk om weten, maar zijn niet de belangrijkste cijfers van deze grote e-tron. De cijfers die er wel toe doen zijn het verbruik en de uitstoot. De officiële verbruikscijfers spreken van 1,7 liter per honderd kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt amper 50 gram per kilometer.
Standaard komt de Audi Q7 e-tron met vierwielaandrijving. Leuk is ook dat de warmte die vrijkomt van de elektrische motoren gebruikt wordt voor het sneller opwarmen van de cabine.
In Duitsland is de Q7 e-tron beschikbaar vanaf de lente 2016.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 12 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden