Officieel: Mazda CX-5 (2016)

mazda-cx-5-gen2-2016_01

De grondlegger van het Kodo-design gaat aan zijn tweede generatie. Daarbij geen revolutie op de CX-5, eerder evolutie, waarbij lijnen een stuk fijner worden getrokken en opgewaardeerde technologie zijn intrede mag doen.

Vier jaar, zo lang heeft de eerste generatie CX-5 het moeten uitzingen. Waar er bij de meeste merken rond die tijd wordt gekozen voor een grondige facelift, stelt Mazda gewoonweg generatie nummer twee voor. Al moet gezegd worden; ongetrainde ogen zouden hier zo maar een facelift in zien. Toch zijn er structureel serieus wat veranderingen aan de CX-5, waardoor Mazda dus van een compleet nieuwe generatie spreekt.

mazda-cx-5-gen2

Visueel blijven de grote Kodo-lijnen intact, koplamp en achterlichten ogen voortaan een stuk minder plomp. Frontaal groeit de grille exuberant en krijgt 'ie een subtiel 3D-effect. Achteraan nog steeds twee einddempers en - knipoog naar de MX-5 - een afgesneden koffer. Nieuw kleurtje van dienst is Soul Red Crystal, denk Mazda-rood maar dan met drie lagen voor meer dieptegang.

G-Vectoring

Binnenin keek de nieuwe CX-5 goed naar broertje 6 en MX-5. Waardoor het navigatiescherm voortaan op het dashboard zit en de ventilatiemonden een stukje mogen stijgen. Motorisch blijft het bij het oude. Waardoor de 2.2 Skyactiv-D diesel, 2.0 Skyactiv-G benzine en 2.5-liter Skyactiv-G benzine present tekenen.

mazda-cx-5-gen2

Paradepaardje voor de CX-5 wordt de implementatie van G-Vectoring Control, een systeem dat autorijden nog net dat stukje aangenamer moet maken.

mazda-cx-5-gen2

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Kevin 11:34
afbeelding van Kevin

Het is niet overdreven, maar hij is er toch nog mooier op geworden naar mijn mening. Ik hou er wel van

John 11:37
afbeelding van John

"De ventilatormonden zijn gestegen", ventilatiemonden zitten meestal vrij hoog. Daarom even het oude interieur opgezocht, niet echt moeders mooiste. Dit nieuwe interieur ziet er stukken beter uit!

B4 21:12
afbeelding van B4

Geen grote wijzigingen maar dat was ook niet nodig. Enkel het dashboard maar dat was bij de lancering van de vorige al saai...

Constant in Opel 00:29
afbeelding van Constant in Opel

Vind de Hyundai Tucson veel mooier qua interieur en exterieur

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws