De 911 aan de facelift, waardoor ook de GT3-afgeleide in het nieuw wordt gestoken. Die krijgt een 500 pk sterke boxer onder de kap en - jawel - een handbak. Voer voor puristen en fraaie plaatjes voor ons.
Half de autowereld stond op z'n kop toen Porsche de 911 GT3 lanceerde met enkel en alleen de PDK-automaat. Dat nog eens 99 procent van die halve wereld niet vermogend genoeg is, dat laten we even buiten de kwestie. Toch heeft Porsche geluisterd want de 911 GT3 facelift mag zich een handbak aanmeten. Optioneel. Want standaard blijft de veel snellere PDK in de middenconsole staan.
De specs dan? Een 4-liter boxermotor met 500 pk en 458 Nm. Een sprint naar de honderd van 3,2 seconden en een topsnelheid die richting de 320 km/u kruipt. Achterwielsturing is standaard en een opgewaardeerd chassis moet voor een beter bochtengevoel zorgen. Visueel trouwens nog altijd een pareltje, deze GT3. Daar kan geen automaat of manuele bak iets aan veranderen.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 16 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 20 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 20 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 21 uur geleden