Mini trakteert zijn Belgische en Luxemburgse fans op een rijkelijk uitgeruste Cooper S die knipoogt naar de Mini 1275 GT van weleer.
Ook van de originele Mini waren er behoorlijk wat speciale edities. Maar de Mini 1275 GT, gebouwd tussen 1969 en 1980, was net iets specialer dan de rest. Zo was het de eerste Mini met een toerenteller, standaard schijfremmen (vooraan) en een beter afgewerkt interieur. De 1275 GT had een 1.275 cc groter vier-in-lijn van 60 pk waarmee het autootje in 13,5 s naar de 100 km/h sprintte en naar een topsnelheid van 140 km/h. De 1275 GT herken je het eenvoudigst aan zijn neuspartij die hij deelt met de originele Clubman.
Een visuele eigenzinnigheid dat Mini ditmaal (gelukkig) niet herhaald heeft voor deze Mini Cooper S 3-deurs GT Limited Edition. Een hele mond vol, maar de kleine hatchback komt dan ook met heel wat standaarduitrusting en visuele addenda bovenop de Cooper S waarop hij technisch gebaseerd is. Eerst en vooral zijn er extra GT-stickers op de motorkap, de voorbumper, de achterspoiler, de kofferklep en op de flanken. Maar ook een rode voor- en achterspoiler met respectievelijk de opschriften GT en GT Limited Edition.
Binnenin vinden we aan passagierszijde 3D geprinte decoratieve lijsten met het opschrift 'GT Limited Edition', instaplijsten met 'GT' en een projectie van de letters 'GT' op de grond bij het openen van de deuren. Tot slot krijgt iedere koper een gepersonaliseerde sleutelhanger. Voorts is deze Cooper S GT vooral extreem rijkelijk uitgerust met een waslijst aan standaard snufjes en sportieve features. Denk aan een achteruitrijcamera, specifieke John Cooper Works (JCW) 18-duims velgen, JCW aerodynamicapakket, sportstuur en kuipstoelen, Harman/Kardon geluidssysteem, 8,8-inch kleur- en aanraakscherm, full LED-lampen, panoramisch schuifdak en sportophanging. En ga zo maar door. Dat daarmee ook een stevig prijskaartje komt spreekt voor zich. De Mini Cooper S GT Limited Edition is er in België vanaf 38.600 euro.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 6 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden