
Thunder Power zal vanaf 2020 elektrische wagens in elkaar gaan schroeven in Charleroi.
De kogel is door de kerk: het Chinese Thunder Power zal neerstrijken in de voormalige Caterpillar-fabriek nabij Charleroi om auto's in elkaar te schroeven. De constructeur en het Waalse Sogepa (een investeringsbedrijf) hebben daarvoor vorige week een akkoord getekend. De bedoeling? De Chloe in elkaar schroeven voor de Europese markt, een elektrische stadswagen met een range van zo'n 350 kilometer.
2020, uiteraard
Daarnaast richt Thunder Power er een R&D-centrum op om haar auto's beter klaar te stomen voor de Europese markt. Tegen 2020 hoopt de constructeur zo'n 30.000 auto's per jaar te kunnen bouwen, een cijfer dat op termijn opgetrokken moet worden naar 80.000 auto's. Initieel werft het bedrijf hier 350 mensen voor aan, op termijn moet het werknemersbestand uitgroeien tot zo'n 4.000 mensen.
België is dus een autoproducent rijker, naast Volvo Gent en Audi Vorst.
Recente reacties
Rijtest: Mercedes-AMG GLA 45 S (2021)
oké hier ben ik echt wel fan van... dit in AMG is ook zoooveel beter/leuker dan de zoveelste A45...
Door Yannick 8 uur geleden
Zie je wel: dit is Citroën Ë-Berlingo (2021)
En hoe spreek je die ë van ë-hybride dan juist uit? "ei"-hybride, moet het dan zoiets zijn?
Door Adriaan 19 uur geleden
Officieel: Mercedes C-Klasse (2021)
Ferme digitalisering zeg! Prachtige technologie (als ze in ons hectisch Belgisch verkeer goed werkt...
Door Techno Patat 1 dag geleden
Officieel: Mercedes C-Klasse (2021)
Dat zeiden ze van de vorige C ook, maar ik vind hem by far de knapste van de Duitse 3. Een knap...
Door Techno Patat 1 dag geleden