Want in China doet lengte er toe!
De normale Audi A6 is al niet verlegen voor zijn ruimte op de achterbank. De afstand tussen de voorste en achterste as meet 2,92 meter. Voor de verlengde versie komt daar 10 centimeter bij, asltublieft. Zo creëert Audi een wielbasis van 3,02 meter. Al die extra ruimte komt ten goede aan de achterste passagiers. De totale lengte van de A6L komt uit op 5,03 meter tegenover een magere 4,94 meter voor de normale A6.
Om even in proportie te kunnen denken: de Audi A8 heeft in zijn normale trim een wielbasis van ongeveer 3 meter en een totale lengte van 5,17 meter. Behoorlijk kolossaal dus, al hebben ze ook daar een verlengde versie van. Verdere technische aanpassingen staan niet op de “to do”-lijst voor de Audi A6L die volgend jaar op de Chinese markt wordt verwacht. Dat lees je goed, in Europa zitten ze niet zo te wachten op een verlengde versie van een berline uit de hogere middenklasse.
Als motor zal er een 2.0 TSI onder de motorkap liggen met 190 of 224 paarden, want in China is extra lengte belangrijker voor je status dan een pak extra vermogen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden