Op het autosalon van Genève mochten Europese werknemers van Infiniti nog een sprankeltje hoop tonen, de kogel is nu officieel door de kerk; vanaf 2020 trekt het Japanse luxemerk zich terug uit West-Europa. In Oost-Europa blijft het merk evenwel actief.
Een noot die ze maar niet gekraakt kregen, de West-Europese markt. Waardoor ze op het hoofdkwartier van Infiniti hebben besloten om een streep door de markt te trekken. Hoewel enkele werknemers van Infiniti Europe nog goede hoop hadden met een range elektrische modellen zullen we in West-Europa die elektrische auto's nooit te zien krijgen.
In een officieel statement laat Infiniti weten dat het begin 2020 haar operaties in West-Europa zal staken. De klantendienst (lees: dienst na verkoop) blijft wel operationeel. Simpelweg om die tientallen klanten in België nog de kans te geven om op onderhoud te komen. Daarenboven zal Infiniti binnen enkele maanden al de productie van de Q30 en QX30 stoppen in Engeland.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden