Zijn naam mag misschien niet zo bekend in de oren klinken als die van Adrian van Hooydonk, Chris Bangle en Peter Schreijer maar Jozef Kabaň is een naam om rekening mee te houden. Na een stint bij Skoda, Audi, Bugatti en BMW verkast hij nu naar Rolls-Royce. En dat is belangrijker dan je denkt.
Dat er onnoemelijk veel talent in het brein van Slowaak Jozef Kabaň zit. Dat wisten ze bij de Volkswagen Groep ook waar hij op zijn twintigste deel uit mocht maken van het designteam. Meteen ook de jongste designer ooit aangenomen door VW. In die groep was hij verantwoordelijk voor een designrevolutie bij Skoda, maakte hij indruk bij Audi en pende hij uiteindelijk het uiterlijk van de Bugatti Veyron.
Na dat hoogtepunt verkaste Kabaň naar BMW en nu groeit hij op 46-jarige leeftijd door naar Rolls-Royce. Krijgt de man daar creatieve vrijheid, dan gaan we de komende jaren ontiegelijk knap gevormde Rolls'en tegen komen. Het is alleen maar de vraag hoe ver Rolls-Royce van haar gekend design af wil wijken.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 21 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden