De nieuwe Nissan Juke is klaar (2019)

sep._3_-_6pm_cet_-_new_nissan_juke_unveil_black_static_studio_-_4

De Nissan Juke heeft zo’n beetje op zijn eentje het B-SUV-segment opgericht in 2010. Vandaag wordt het iconische model vernieuwd: een gevaarlijke oefening voor Nissan.

Voor de tweede generatie van de Juke stonden de designers van Nissan voor een uitdaging van formaat: hij moest duidelijk herkenbaar blijven als een Juke, maar hij moest tegelijk minder controversieel ogen en praktischer worden. Dat betekent dat de ronde koplampen, de verborgen klinken in de achterdeuren en de piepkleine zijruiten behouden zijn gebleven maar dat de auto voor de rest veel volwassener oogt. Hij erft bovendien het V-vormige radiatorrooster dat alle recente Nissan-modellen siert. Het nieuwe infotainmentsysteem met een scherm van 8 duim is nu volledig geconnecteerd en biedt dus allerlei onlinediensten.

Veel groter

De wielbasis is met liefst 10,7 centimeter gegroeid, waardoor er nu veel meer binnenruimte voorhanden zou moeten zijn en de koffer slikt voortaan 422 liter en heeft een lagere tildrempel. Nissan belooft verder dat de nieuwe Juke “fun to drive” is, al laat het motorenpalet toch iets anders vermoeden: er is maar één optie en dat is een 1.0-turbodriecilindertje met 117 pk en 180 Nm, gekoppeld aan een manuele zesbak of een zeventraps DCT met dubbele koppeling.

Laatst gepubliceerd

Reacties (9)

Plaats een reactie
Mathieu 12:20
afbeelding van Mathieu

Staan er nog motoren op het programma?

Bert Troubleyn 13:51
afbeelding van Bert Troubleyn

Voorlopig is de 1.0 de enige motor waar Nissan rond communiceert. Who knows?

Waxweazel 15:48
afbeelding van Waxweazel

Reken maar dat dezelfde motoren (en pk/koppelwaarden) die in de nieuwste Renault Captur liggen ook naar deze nieuwe Nissan Juke komen.
Het zijn broertjes/zusjes op hetzelfde platform.

Jelledr 22:57
afbeelding van Jelledr

Hen de Juke altijd al bijzonder gevonden qua looks. Een van de weinige suv's in het iets goedkopere klimaat met karakter. Deze is pakken knapper dan generatie 1. Denk dat ie goed zal draaien. Heel leuk wagentje om te zien. Vrolijke verschijning die je met plezier tegemoet komt. Nu nog de motoren. 3 cilinder vind ik niet vermogend genoeg voor deze wagen.

Mathieu 12:46
afbeelding van Mathieu

Is vooral de cilinderinhoud dat telt, niet het aantal cilinders. Voor een middenklasse wagen bedoel ik dan. Heb ook een 3-cilinder, maar wel een grotere cilinderinhoud en pak meer koppel.

John 08:05
afbeelding van John

@autofans-redactie: Bij het Taican artikel een heel album, hier amper een foto. Waarom? :-)

Sven 09:33
afbeelding van Sven

De galerij stond niet aangevinkt, vandaar. Inmiddels is het aangepast!

Bardouin 11:14
afbeelding van Bardouin

Prachtig ... maar zoals bij Nissan altijd het geval is, weer een te kleine motor. We zijn toch geen derde wereld land. Geld zat in Nederland om ook zo'n Juke met een 1.8 of in RS vorm af te nemen. Echt onzin van Nissan om met zo'n teaser te komen. Echt Japans!

Adriaan 13:47
afbeelding van Adriaan

Ze zijn de mosterd duidelijk gaan halen bij de Toyota CHR, zeker in zijaanzicht.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws