Kosten noch moeite werden bespaard om van de D-Max een moderne pick-up te maken. Isuzu bedankt de tweede generatie voor zijn zeven jaar dienst en hoopt bouwvakkers van heinde en verre te overtuigen met zijn update.
Dat de vorige Isuzu D-Max ondertussen al sinds 2012 op de markt is, dat konden ze bij Isuzu niet meer verbloemen - ondanks de facelift in 2017. Tijd dus voor en nieuwe! De D-Max moet het in zijn nieuwste vorm opnemen tegen andere oude maar toch recent vernieuwde rotten in het vak zoals de Toyota Hilux en Mitsubishi L200. Daarvoor kiest Isuzu voor een agressiever voorkomen en een gemoderniseerde binnenkant.
Moderne snufjes die mooi in het oog vallen en werken via een 9-duims display plus een infotainmentsysteem dat zich weet te behelpen met Android Auto en Apple Carplay –dit als optie- katapulteert de D-Max 2019 in. Verder kan je voor je neus –ook als optie- een 4,2-duims digitaal instrumentarium toveren.
Hoekig plaatwerk moet helpen om een agressiever uiterlijk voor te schotelen. Als dit niet voldoende is zullen de led-verlichting voor- en achteraan absoluut wel helpen bij het totaalplaatje. Waar de voorkant kan profiteren van een heuse designsprong, hebben ze het bij Isuzu achteraan wat voorzichtiger aangepakt en zijn de verschillen minder opvallend. Het algemeen formaat van de D-Max neemt iets toe van 3,10 naar 3,13 meter.
Onder de motorkap is er internationaal een 3.0-liter diesel terug te vinden met 190 paarden en 450 Nm koppel, de 1.9 viercilinder turbodiesel met 164pk en 360 Nm tekent ook present. Ga er dus ook maar van uit dat die naar onze contreien komt. Standaard is de D-Max uitgerust met een manuele versnellingsbak, al is er tegen een meerprijs ook een automaat te bestellen. Achter de motorkap valt er te kiezen uit een Crew Cab-, Space Cab- en Regular Cab-uitvoering. De laatste keuze zal zijn of jouw D-max een achterwiel- of vierwielaangedreven pick-up zal worden.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 18 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 1 dag geleden