Officieel: Mercedes-AMG GLE 63 (S) (2019)

Mercedes-AMG GLE 63 S (2019)

Mercedes-AMG draait de volumeknop voor zijn GLE op 11. Na de GLE 53 die het begin dit jaar voorstelde, volgen nu de GLE 63 en 63 S. Ook zij krijgen lichte hybridehulp.

Het is natuurlijk geen verrassing: de krachtigste AMG-variant krijgt ook in de GLE twee versies. Die maken allebei gebruik van de bekende 4.0 V8 biturbo, die in de GLE 63 571 pk produceert en in de GLE 63 S goed is voor maar liefst 612 pk.

Mercedes-AMG GLE 63 S (2019)

Milde hybride

Primeur: de AMG-V8 wordt voor het eerst uitgerust met het EQ Boost-systeem dat fungeert als alternator/starter en een 48-voltcircuit aandrijft. Dat levert de Mercedes-AMG GLE 63 (S) 22 pk en 250 Nm extra op, en net als de GLE 53 de status van milde hybride.

De GLE 63 sprint daardoor naar 100 km/u in 4 seconden rond, en bereikt een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/u. Een optioneel AMG Drivers Package verhoogt die limiet naar 280 km/u. Dat is standaard de begrensde topsnelheid in de GLE 63 S, die naar 100 km/u sprint in maar liefst 3,8 seconden.

Mercedes-AMG GLE 63 S (2019)

Verder voorziet Mercedes-AMG standaard luchtvering op deze GLE, noteren we ook elektronisch gestuurde actieve antirolstangen en een extra ‘Race’-rijmodus op de 63 S. Optioneel zijn er keramische remschijven. Het bumper- en spoilergeweld wordt in deze AMG-versies wat aangedikt, en ook binnenin zien we de traditionele AMG-behandeling.

Auteur: Auteur: Wim Bervoets
Reacties: 0 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws