Renault maakt van de facelift gebruik om de eerste plug-inhybride Mégane voor te stellen. De E-Tech is 160 pk sterk en geraakt volledig elektrisch 50 WLTP-kilometer ver.
De plug-inhybride aandrijflijn van de Mégane E-Tech bestaat uit een 1.6-benzineviercilinder, gekoppeld aan twee elektromotor en een batterij van 9,8 kWh. Het totale vermogen bedraagt 160 pk. Opladen doe je uiteraard aan de stekker of door remenergierecuperatie, waarbij Renault lessen uit de F1 heeft toegepast. Volledig elektrisch geraakt de Mégane E-Tech 50 kilometer ver, zijn topsnelheid bedraagt dan 135 km/u. De CO2-uitstoot moet onder 40 gram duiken, hoopt Renault.
In eerste instantie verschijnt deze Mégane E-Tech als breakversie Grandtour, nadien maakt de hybride technologie ook zijn opwachting in de vijfdeurs. Ondanks de batterij zegt Renault dat er aan de kofferinhoud niets wordt gewijzigd.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 16 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 20 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 21 uur geleden