Na de reguliere versies eind vorig jaar hebben nu de Quadrifoglio-versies van de Alfa Romeo Giulia en Stelvio recht op een update. Geen motorische updates of invloeden van de GTA, wel extra rijhulp en een Akrapovic-uitlaat.
Eigenlijk zitten we allemaal te wachten tot Alfa Romeo nog eens een volledig nieuw model onthult, maar voorlopig is het doek nog niet van de Tonale gegaan. Tot dan moeten we het dus stellen met extreme (deze Quadrifoglio) en zeer extreme (de GTA) versies van de Giulia. Die eerste variant is er trouwens ook van de Stelvio.
Aan de buitenkant zijn de ingrepen aan de Giulia en Stelvio Quadrifoglio beperkt: we noteren nieuwe led-lichtblokken achteraan, een glanzend zwarte afwerking voor het radiatorrooster en de logo’s, en nieuwe 21-duimsvelgen voor de Stelvio. Wel werden de koetswerkkleuren opnieuw gegroepeerd en worden er enkele historische kleuren opgenomen in het kleurenpalet.
Binnenin valt er wat meer te noteren: de middenconsole werd lichtjes hertekend, het infotainmentsysteem en het stuurwiel vernieuwd, en de veiligheidsgordels gekleurd. Binnenkort komt er ook een nieuwe bekleding voor de sportzetels. Het infotainment bevat voortaan “Performance Pages”, die allerhande temperaturen en metertjes op het scherm weergeven.
Op motorvlak blijft alles bij het oude: geen extra pk’s of andere wijzigingen, al kunnen klanten voortaan opteren voor een Akrapovic-uitlaat, die de 2.9 V6 biturbo van 510 pk steviger moet doen klinken. De rijhulp kreeg tot slot een upgrade zodat de Quadrifoglio-modellen voortaan autonoom rijden op niveau 2. Lees: rijstrookhulp en adaptieve cruisecontrol met filehulp, en daarnaast ook dodehoekhulp, verkeersbord- en vermoeidheidsherkenning.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen