Forester-facelift: Subaru’s SUV onder het mes (2022)

Subaru Forester facelift 2022

De huidige Subaru Forester is alweer onder ons sinds 2018. Tijd voor een tussentijdse update dus, en daarbij gaan de Japanners verder dan een licht gewijzigde bumper en wat koetswerkkleuren. De Forester krijgt een compleet nieuwe neus en meer veiligheidsuitrusting.

25 jaar, zo lang draait de Forester-naam al mee in het Europese gamma van Subaru. In die kwarteeuw wisten ze er op het Oude Continent alleen al zo’n 357.000 exemplaren van aan de man te brengen, en wereldwijd gingen er bijna 4,5 miljoen over de toonbank. Elke nieuwe Forester heeft dus hoge verwachtingen in te lossen, en zelfs met deze facelift wil Subaru niet teleurstellen.

Echte facelift

De tussentijdse update van de Forester is er dus eentje van de oude stempel, waarmee we willen zeggen dat er wel degelijk iets noemenswaardigs verandert aan de look van de auto. De hele voorzijde werd namelijk grondig hertekend waardoor de SUV meteen een stuk moderner voor de dag komt. De koplampen nemen daarbij duidelijk de vorm van een ‘C’ aan, die ook de andere Subaru-modellen steeds vaker begint te typeren. Het radiatorrooster volgt dan weer de modegrillen en wordt een slagje groter, hoekiger en zwarter en de bumpers krijgen een minimalistischer ontwerp. Op de flanken en aan de achterzijde verandert er dan weer heel wat minder: daar is de facelift maar moeilijk te onderscheiden.

Subaru Forester facelift 2022

Ook onderhuids werd de Forester onder handen genomen. Zo krijgt de auto aangepaste dempers voor een meer verfijnd weggedrag en moet de ‘Lineartronic’-CVT-versnellingsbak voortaan alerter en soepeler accelereren in combinatie met zijn 2.0-liter boxermotor en een elektromotortje. Daarnaast krijgt Subaru’s ‘EyeSight’-rijhulpsysteem een breder gezichtsveld en voegt de constructeur drie uitbreidingen aan het veiligheidsaanbod toe. Met Automatic Emergency Steering kan de auto vanzelf obstakels ontwijken, de adaptieve cruise control krijgt nu Lane Centering om mooi middenin het rijvak te blijven en de rijstrookassistent herkent voortaan ook de rand van het wegdek of de berm als rijstrookgrens.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws