
De Tesla voor de circuitrijder is eindelijk hier. Er is namelijk een Track Pack in de Tesla-shop verschenen, waarmee je Model S Plaid helemaal klaargestoomd wordt voor het circuit. Zo pakt het pakketje niet alleen de rijdynamiek aan, maar ontgrendelt het eindelijk ook de maximale snelheid van maar liefst 322 km/u!
Wanneer Tesla uitpakte met zijn knotsgekke Plaid-versies van de Model S en X, gaven ze de concurrentie nog maar eens het nakijken. Met 1.020 pk aan vermogen was de snelste van het tweetal, Model S Plaid, namelijk goed voor een 0-naar-100-sprint in een bloedstollende 2,1 seconden, en daar kan zelfs je doordeweekse hypercar niet aan tippen. Dat maakte er echter nog geen sportwagen van, maar daar gaan de Amerikanen nu iets aan doen.
Compatibel met Tesla Model S (Plaid)
In de Tesla-shop is namelijk een Track Pack verschenen voor de Model S Plaid. Dat bevat in essentie twee upgrades: een nieuwe set 20-inch lichtmetalen velgen met GoodYear Supercar 3R-rubber eromheen en koolstofkeramische remmen met verbeterde remklauwen. Verder ontgrendelt het pakketje eindelijk de door Tesla beloofde topsnelheid van 322 km/u voor de Model S Plaid, en ook dat is geen toeval. De standaard geleverde exemplaren houden het naar verluidt namelijk op hoogstens 282 km/u omdat het remsysteem gewoon afkomstig is van de reguliere Tesla Model S, en dus moeite zou kunnen hebben om het gevaarte aan zo’n snelheid te stoppen.

Je kan het Track Pack voor de Model S Plaid vanaf juni bestellen in de online Tesla-shop, waar je het nu al kan bewonderen. In de kleine lettertjes staat trouwens dat de upgrades compatibel zijn met alle “voertuigen van het type Model S geproduceerd in 2022+”, dus de kans zit er dik in dat alles ook gewoon past op je niet-Plaid exemplaar. Je moet er dan wel 13.825 tot 18.435 euro voor over hebben om het uit te testen, want dat is de prijs die Tesla opgeeft voor het Track Pack. Het kleinere cijfertje staat daarbij vermoedelijk voor de remmenset zonder de velgen en de banden, want die kan je ook afzonderlijk bestellen.
Recente reacties
Einde autoprogramma’s: ook The Grand Tour houdt er waarschijnlijk mee op
Wat de reden ook is, dit vind ik nu wel spijtig om te lezen. Ik vond de Grand Tour beter dan Top...
Door Mathieu 1 dag geleden
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 2 dagen geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 2 dagen geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 3 dagen geleden