Volgens de organisatie moet er elke twintig kilometer of elke 20 minuten een oplaadpaal voorhanden zijn. Door een juiste spreiding wil het EVA 80 procent van Vlaanderen voorzien van een paal binnen de eerder gestelde straal. Momenteel heeft het EVA 86 elektrische voertuigen in beschikking waarin evenveel personen zich dagelijks vervoeren. Op basis van de data die de wagens voortbrengen worden beslissingen inzake het beleid gemaakt. Ze hopen daar kennis uit te halen waardoor een grondige en snelle introductie van elektrische mobiliteit in Vlaanderen mogelijk wordt.
De oplaadeilanden waar we in het begin van dit artikel spraken zijn een soort verzameling van verschillende oplaadpunten. Dat wil zeggen dat niet enkel wagens, maar ook fietsen en scooters er kunnen worden opgeladen. Uiteraard worden die eilanden voorzien van de nodige aansluitingen waardoor nieuwe technologie in de toekomst nog steeds compatibel is met de laadpunten.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen