MG heeft een nieuw modelletje aan zijn gamma toegevoegd, al moet je wel twee keer kijken om dat door te hebben. Deze HS is namelijk niets meer of minder dan een EHS zonder elektromotor. Waarom je dat zou doen, vraag je je af? Kijk even mee naar de prijzen…
Kom je de nieuwe MG HS tegen op de weg, dan heb je waarschijnlijk niet meteen door dat je tegen een nieuwkomer voor onze markt aankijkt. Toch is dat het geval, en dat ligt vooral aan de motorisatie. Zo was deze SUV voorheen al verkrijgbaar als plug-inhybride EHS, maar biedt MG nu voor het eerst een variant met uitsluitend een verbrandingsmotor aan. En dat merk je dan weer aan de prijzen van deze HS-zonder-E.
SUV voor hatchback-geld
Kijk je er namelijk de MG-configurator op na, dan vind je er al een HS vanaf 27.285 euro. Vergelijk je dat met de concurrentie, dan is dat doorgaans hatchback-geld voor deze forse SUV. Voor die prijs krijg je de MG trouwens mee in zijn Comfort-uitrustingsniveau, dat meteen beschikt over een aantal luxueuze foefjes. Zo zijn de voorzetels verwarmbaar, krijgt de auto een achteruitrijcamera mee, is het instrumentarium volledig digitaal en is het 12,3-inch grote infotainmentscherm meteen compatibel met Android Auto en Apple CarPlay. Ook op vlak van veiligheid ontbreek er niks, en dat mag je letterlijk nemen. De basisversie krijgt namelijk alle beschikbare rijhulp mee, van adaptieve cruise control tot automatische grootlichten en zelfs een dodehoekassistent.
Het enige uitrustingsniveau dat je naast de Comfort kan kiezen, is de full-option HS Luxury. Daarvoor betaal je 30.285 euro, en voor dat geld krijg je zaken als een panoramisch schuifdak, automatische klimaatregeling in twee zones, een elektrisch openende achterklep, sportstoelen met kunstlederen bekleding en LED-koplampen mee. Het enige wat je dan nog kan toevoegen is de optie van rood leer op de stoelen aan 1.000 euro extra of een exclusiever kleurtje dan het standaard inbegrepen ‘Dover White’, waarvoor je dan 650 euro moet opleggen.
Ook met DCT-automaat
Optioneel kan je ervoor kiezen om je HS te laten uitrusten met een automaat, want MG biedt naast de manuele zesbak ook een zeventraps DCT-transmissie aan tegen een meerprijs van 2.000 euro. Beide versnellingsbakken worden in alle gevallen gekoppeld aan een 1.5-liter viercilinder benzinemotor, die we al kennen uit de EHS. Ook hier produceert dit blok 162 pk en 250 Nm koppel, waarmee de HS naar de 100 km/u versnelt in 9,9 seconden. Een echte strepentrekker is hij daarmee niet, maar voor een betaalbare gezinswagen is de MG meer dan vlot genoeg.
De MG HS met verbrandingsmotor is momenteel te zien op het Autosalon in Brussel, waar hij zijn Europese première beleefde. Daar deelt hij een stand met de EHS plug-inhybride, de elektrische ZS EV, de ZS met verbrandingsmotor en het elektrische duo MG4 en MG5.
Reacties
door andre123
1 jaar geledendoor M Hermens
1 jaar geledendoor Ria
1 jaar geledendoor Joram Van Acker
1 jaar geledendoor Martin
1 jaar geledenReactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen