Officieel: MG HS 1.5 T is nieuwe variant enkel met benzinemotor (2023)

MG wil ook de particuliere markt bedienen in België en lanceert de HS 1.5 T, die enkel een benzinemotor krijgt en dus goedkoper is dan de plug-in hybride EHS. Het model zal direct al te zien zijn op het Autosalon van Brussel!

MG volgt een beetje de omgekeerde koers van de meeste automerken in ons land. Na eerst milieu- en fiscaal vriendelijkere elektrische en plug-in hybride modellen op de markt te brengen, die in België vooral goed scoren op de fleetmarkt, komt de Chinese constructeur met de Britse naam nu met benzinemodellen met een lager prijskaartje om particulieren te verleiden. Na eerder in 2022 de MG ZS met benzinemotor te hebben gelanceerd, krijgt diens grote broer nu ook een benzineversie. Maak kennis met de MG HS 1.5 T.

Zelfde benzinemotor

Deze HS heeft, zoals je al kan raden, een 1,5 liter-turbobenzine onder de motorkap zitten. Het is in feite gewoon de benzinemotor van de EHS, maar dan zonder elektrische ondersteuning. De viercilinder levert 162 pk en 250 Nm en levert zijn vermogen af aan de voorwielen via een manuele zesversnellingsbak of een 7-trapsautomaat met dubbele koppeling. Het is voldoende om de ongeveer 1,5 ton zware SUV in 9,9 seconden van 0 tot 100 km/u te laten sprinten, voor een topsnelheid van 190 km/u. Het normverbruik bedraagt 7,4 l/100 km, voor een CO2-uitstoot van 168 g/km.

Op uiterlijk vlak is er geen enkel verschil te bemerken, op het gebrek aan laadpoort na, en ook het interieur van de HS is krek eender aan dat van de EHS, met de 12,3-duims digitale tellers en het 10,1 duim grote aanraakscherm met smartphone-integratie. Het achterwege laten van de elektromotor en batterij heeft wel zijn voordelen, want de MG HS is 250 kilo lichter dan zijn plug-in hybride broertje. Ook is er iets meer kofferruimte aanwezig: 463 tot 1.454 liter, tegenover 448 tot 1.375 liter voor de EHS. Maar het grote voordeel is natuurlijk de lagere prijs: de MG HS 1.5 T start bij 27.285 euro voor de Comfort, tegenover 35.585 euro voor de EHS.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws