MG wil ook de particuliere markt bedienen in België en lanceert de HS 1.5 T, die enkel een benzinemotor krijgt en dus goedkoper is dan de plug-in hybride EHS. Het model zal direct al te zien zijn op het Autosalon van Brussel!
MG volgt een beetje de omgekeerde koers van de meeste automerken in ons land. Na eerst milieu- en fiscaal vriendelijkere elektrische en plug-in hybride modellen op de markt te brengen, die in België vooral goed scoren op de fleetmarkt, komt de Chinese constructeur met de Britse naam nu met benzinemodellen met een lager prijskaartje om particulieren te verleiden. Na eerder in 2022 de MG ZS met benzinemotor te hebben gelanceerd, krijgt diens grote broer nu ook een benzineversie. Maak kennis met de MG HS 1.5 T.
Zelfde benzinemotor
Deze HS heeft, zoals je al kan raden, een 1,5 liter-turbobenzine onder de motorkap zitten. Het is in feite gewoon de benzinemotor van de EHS, maar dan zonder elektrische ondersteuning. De viercilinder levert 162 pk en 250 Nm en levert zijn vermogen af aan de voorwielen via een manuele zesversnellingsbak of een 7-trapsautomaat met dubbele koppeling. Het is voldoende om de ongeveer 1,5 ton zware SUV in 9,9 seconden van 0 tot 100 km/u te laten sprinten, voor een topsnelheid van 190 km/u. Het normverbruik bedraagt 7,4 l/100 km, voor een CO2-uitstoot van 168 g/km.
Op uiterlijk vlak is er geen enkel verschil te bemerken, op het gebrek aan laadpoort na, en ook het interieur van de HS is krek eender aan dat van de EHS, met de 12,3-duims digitale tellers en het 10,1 duim grote aanraakscherm met smartphone-integratie. Het achterwege laten van de elektromotor en batterij heeft wel zijn voordelen, want de MG HS is 250 kilo lichter dan zijn plug-in hybride broertje. Ook is er iets meer kofferruimte aanwezig: 463 tot 1.454 liter, tegenover 448 tot 1.375 liter voor de EHS. Maar het grote voordeel is natuurlijk de lagere prijs: de MG HS 1.5 T start bij 27.285 euro voor de Comfort, tegenover 35.585 euro voor de EHS.
Recente reacties
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Met een natte distributieriem zoals bij de PSA motoren wordt er 98 E5 aangeraden. PSA= peugeot,...
Door Janick 13 uur geleden
DS SM Tribute (2024)
Heel jammer van die onderbrekingen boven de achterwielen. Dat verpest toch de mooie lange lijn....
Door Robbedop 17 uur geleden
Dik, dikker, BMW M5 Touring M Performance Parts (2024)
R.I.P. wat ooit een subtiel autosnelweg kanon was.
Door GLENN 20 uur geleden
Opinie: Vlaanderen, stop met het pesten van weggebruikers
er is maar één oplossing. Vluchten uit de EU... het zal er niet op verbeteren. Heel veel...
Door suskewiet 23 uur geleden