Na 4 jaar op de markt te zijn, is het tijd voor een kleine facelift voor de Mercedes CLA. Op het programma: een kleine ingreep aan de neus en kont, vernieuwde technologie en meer power en rijbereik voor de plug-in hybride modellen.
Na A en B volgt... CLA. De vierdeurscoupé en Shooting Brake zijn sinds 2019 op de markt en mogen dus meegenieten van de facelift die eerder al naar de A-Klasse en B-Klasse kwam. Alleen zie je het er amper aan: er is een nieuwe neus met een iets gewijzigde grille en een andere lichtsignatuur, terwijl de LED-achterlichten ook een nieuw lijntje hebben gekregen. Daarnaast zijn er ook nieuwe kleurtjes en velgen te bestellen, maar dat is het wel wat betreft het uiterlijk.
Geen touchpad, meer uitrusting
Aan de binnenzijde zijn er wat meer wijzigingen te vinden. Allereerst een vernieuwde versie van het MBUX-infotainmentsysteem, dat voortaan geen gebruik meer maakt van een touchpad. Standaard heb je een 7-duims tellerscherm en een 10,25-duims infotainmentscherm, optioneel kan je kiezen voor twee 10,25-duims displays. Er zijn nieuwe afwerkingsmogelijkheden en comfortzetels met gerecycleerde materialen zijn standaard, net als een achteruitrijcamera, een grootlichtassistent en extra USB-poorten.
Qua techniek gaat vooral de plug-in hybride CLA 250 e erop vooruit, met een krachtigere batterij van 15,6 kWh die het mogelijk maakt een elektrisch rijbereik van 68 tot 82 km te halen. Ook de elektromotor werd iets krachtiger en levert nu 109 pk, al blijft het gecombineerde vermogen van 218 pk onveranderd. Opladen kan voortaan tot 11 kW aan een gewone laadpaal, of tot 22 kW aan een snellader. De rest van het motorengamma op benzine is nu mild hybride dankzij een starter-generator op 48 volt. Ook de AMG-modellen genieten van de facelift, met een mild hybride hulpje en een verbeterde radiator voor de AMG 35 en een AMG Street Style Edition voor de AMG CLA 45+, te herkennen aan de fluo-oranje accenten.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen